LINDA*** Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hvor gammel var trollet deres da dere gjorde det evnt? De må vel klare å sitte selv? Eller... Det er jo fra 9-18 kg, og min på 5mnd er jo 8kg+... Hm.
3 rosa og en blå Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 vi gjorde det fordi sønnen min var for lang i ryggen til bebysetet og da var han 6,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Babysete er ikke for lite før ørene stikker opp over ryggen fikk jeg høre. men tror det er normalt å bytte rundt 9 mnd alder.....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Er vel lengda på babyen som avgjør om man må bytte sete...??Vi bytta sete på sønnen vår da han var 9 mnd, da var han 71 cm og vi hadde et hts besafe sete. Til datteren vår har vi et maxi cosi cabriofix, hun er litt over 8 mnd og vi kan nok bruke setet en stund til, sikkert til hun runder året:-) nærmer seg vel 70 cm nå...
Mamsen til Silje Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Vi bytta når snuppa var 7,5mnd. Hun er lang i beina så satt derfor vondt,skrek mye og var irritert når vi kjørte bil.Nå etter vi bytta til større sete er hu bare blid og fornøyd. Tror ikke hun veier 9kg ennå men sitter veldig bra i sete,HTS Be Safe izi kid.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Byttet når han var 6 mnd og hadde passert 70 cm og 9,6 kg
Diva Muffin Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Vi byttet på lørdag. Hun er 5,5 måned og mellom 8,5 og 9 kg. Har byttet fra 0-13 kg stol til 9-25 kg's.. Jeg vet ikke helt hvilke babyer på 13 kg som ville klart å sitte i den gamle, jenta vår hadde beina 15 cm utfor kanten allerede nå. Hun kan ikke sitte selv, men stolen vi har kjøpt kan justeres ganske mye slik at hun får en del støtte i ryggen uansett. Men ville nok stoppet ofte på langtur for å hvile ryggen.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Oi kanskje vi burde bytte sete snart da. Mini er 8 mnd nå og da han var 6 1/2 mnd var han 10,3 kg og 74 cm lang......... Syns det første setet forsatt virker stort nok jeg da. Har et Graco sete.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Vi bruker Britax 0-13 kg sete enda og gutta er snart 10mnd. De sitter fint der enda men, blir nok å bytte nå i løpe av en mnd.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Du må i hvertfall ALDRI finne på å sette babyen din i et sete h*n er for lett eller for tung til! Selv om det bare 0,5-1 kg det står på. Setene er nøye beregnet for å skulle beskytte barnet, men de må ha en viss vekt i seg for å kunne klare dette. Er barnet for lett eller for tungt ville ikke setet kunne gi optimal beskyttelse heller. Så vil du bytte nå bør du enten velge et sete som er 0-18 kg, eller vente til h*n er passert 9 kg for babyen sin egen sikkerhet sin del.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Hvilket graco setet har dere?? Vi har nemlig akta graco logicos og er i ferd med å begynne å bruke det andre vi hadde til storebror. Mini er 68 cm lang og 7,5 kg (har et sete nr to som går fra 0-18 kg) Og han sitter trangt i graco setet med dress eller jakke på seg. Dessuten er han så lang i ryggen at han har hodet helt oppi kanten øverst... Og får ikke lagt hodet helt bak når han skal sove fordi kanten buer ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå