Gå til innhold

37,8 = bittelitt feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temp til lillegutt på 11 mnd var 37,8 nå. vil det si at han har litt feber eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye har han til vanlig da? Jeg vil ikke kalle det feber nei, men noe forhøyet temperatur har han nok. Er det varmt i rommet? Kroppstemperaturen til de små stiger fort om de feks er i aktivitet eller om det er varmt i rommet:)

Skrevet

For meg er det helt feberfritt.

Synes ikke barn har spesielt feber før de er 35, 5 minimum.

Skrevet

Han er subfebril, dvs han har begynnende feber. Men det trenger ikke bety at han blir syk, kan godt være den går ned igjen like fort. :o)

Skrevet

38, 5 selvfølgelig.

Skrevet

Hmm.. er faktisk ikke helt sikker på hva temp ligger på til vanlig.. Men tror den er lavere...

Det er ca 17 grader i rommet, så ikke noe spesielt varmt nei.....

Han er ikke i mer aktivitet enn vanlig(en liten gutt med mark i rompa som aldri sitter stille)...

Målte temp pga jeg syntes han kjentes litt varm ut.......

Skrevet

Jeg regner det som i grenseland. Lillegutt ligger vanligvis på 36,4, så når han går opp til 37,8 tenker jeg at han brygger på noe eller ikke er helt i form.

I går hadde jeg 37,8 i temp selv, og jeg følte meg som jeg hadde feber...

Skrevet

Da er det nok mulig temperaturen er på vei opp.. Men som JoSoMmsen sier, kan det hende den er nede igjen om ikke lenge.

Skrevet

Oki... får satse på at den går nedover da... Han har ikke vært helt i toppform tror jeg.. Han sov dårlig natt til i dag pga han hostet en del, og har vært litt survete i ettermiddag..

Like greit at barnehagen er stengt i morra da, slik at han må være hjemme uansett....

Skrevet

Blir den høyere så vet du ihvertfall hva som er grunnen:) Mulig den blir høyere utover nå, feberen stiger som regel mot kvelden. Lykke til da, håper han holder seg i fin form:))

Skrevet

jeg vil ikke si det er feber på kvedstid. det er normalt å ha høyere temp på kvelden enn på morgenen. hadde den tempen vært på morgenen hadde jeg kaldt det bittelitt feber...

men det kommer jo så an på hva som ernormaltemp da... jeg vet ikke det hverken på meg selv eller ungene jeg... men tror vi ligger litt under 37 i frisk tilstand alle sammen...

Skrevet

Da kan det jo høres ut som han faktisk begynner å bli syk, ofte stiger tempen utover kvelden. Bygg opp sengen hans hvis du ikke har gjort det allerede, så kan det hende han hoster mindre i natt.

God bedring. :o)

Skrevet

Ja, kanskje vi får gjøre det..

Kjedelig om han blir syk nå, man skal vel kanskje bare være glad at han har vært to mnd i barnehagen uten å bli syk allerede....

Skrevet

Hehe...ja det kan du egentlig være fornøyd med. Men klart det er kjipt når de blir syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...