Gå til innhold

noen som er alene med 3 unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går kanskje den veien for oss... hvordan skal jeg klare meg økonomisk uten jobb eller plass å flytte til,eier ikke nåla i veggen,har ikke samboerkontrakt heller...

hva kan jeg få i støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger en tråd her om hva du kan få i støtte.

Snart alene med 4 selv. Det må jo bare gå på ett vis. Selv om jeg er redd det blir trangt økonomisk. Men man får bare "sutte på labben" litt tror jeg. Vært alene før, men da hadde jeg "bare" 2, og hadde full jobb, så da var ikke økonomien min største bekymring.

Skrevet

Ja, jeg er alene med tre stk, men blitt alene tre ganger også, ikke bare en gang ;-) Kan bare klappe deg på skulderen og si at det går bra! Alt går! Man blir veldig flink til å tenke kreativt og gjøre flere ting samtidig. Akkurat nå står jeg midt i planlegging av barnedåp og er derfor sjelden her inne. Men bare å sende en pm :-)

Skrevet

Og vedr det økonomiske så ligger det en annen tråd her, den er ganske informativ.

Skrevet

takk for svar.. uff,blir heilt dårlig av tanken på å bli alene.. er redd jeg ikke klarer det,syns synd på ungene også,de er 5,4 11mnd... bor på hans hjemsted,ei bygd der alle kjenner alle,mye snakk.. viss vi skal gå fra hverandre,må ungene reise med båt 1 time for å komme til faren.. stakkers små,de har det jo helt fantastisk slik vi bor nå,men det har ikke jeg,har store depresjoner og lengter tilbake der jeg kommer ifra... har ikke noe nettverk som jeg er trygg på her.. skal jeg bli for ungene sin del,eller skal jeg tenke på helsa? forholdet vårt går ikke rette veien det heller..

skulle ønske jeg slapp å ta noe valg for dette er vanskelig...

Skrevet

Kanskje du burde snakke med noen på helsestasjonen eller familievernkontoret og få litt gode råd der? Det er jo en avveining bare du og evt barnefar kan ta,hva som blir det beste å gjøre for deg og barna,og faren. Har de god kontakt med pappaen sin? Vil de lide noen stor nød om dere flytter lenger vekk fra han,og vil ulempene ved det bli oppveid av at du og barna får et større nettverk rundt dere? Hvis du sliter med store depresjoner og det er du som i utgangspunktet skal ha hovedansvaret for barna,vil du kanskje måtte prioritere nettverket ditt høyt,for å klare å stå i dette alene? Men det kommer jo an på hvor engasjert faren er i barna også. Jeg er alene med tre,og det går forsåvidt greit. Er nok slitsomt,og jeg har lite tid til meg selv. Men det er en livsfase,og det er bedre enn å leve i et dårlig forhold:) Alt går! Jeg jobber nesten 70% og har dem i barnehage og på skole,og det går! Nå har jeg faren til de to minste som stiller opp endel,mens faren til eldstemann ikke har noe kontakt. Men jeg har min mor som stiller opp endel,og litt annen familie her. Og det er bare godt at barna vokser og blir større:)

Skrevet

Men du sier på slutten her at forholdet går ikke rette veien. Er det fortsatt et lite håp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...