Gå til innhold

Når er det normalt at disse små snur seg å sånn?


mamma`nmed2små

Anbefalte innlegg

min lille snudde seg dagen før hun ble 3mnd..

Nå er hun 5 mnd å viss jeg holder henne i hendene så går hun bortover selv. min første jente gjorde ikke dette så tidli..

når er det normalt at de snur seg å begynner å gå skikkelig å sånn?

jeg husker ingenting fra første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke litt vel tidlig å gå når man er 5 mnd, selv om man blir holdt i hendene??? Går kanskje selv om et par mnd hun da?

 

Jeg trodde ikke det var vanlig å snu seg før de var rundt 5 mnd, og gå før de er rundt et år +/- et par mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har snudd seg lenge, fyller 5mnd imrg.Begynte rundt 3mnd.

Nå er det mere bevisst og skikkelig raskt:)

Best å ikke ta øynene bort fra han så mye som et sekund på stellebordet.

Skikkelig ål !

 

Det var veldig tidlig å gå med hjelp,mamma`nmed2små . Min lille gutt står bare på fanget foreløpig. Ingen fasit på når de begynner,men har noen vennepar der han ene var 10mnd da han begynte og dattern til et annet vennepar var nesten 15mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo syns det er litt tidli selv at hun går når jeg holder henne i hendene.. men er jo ikke MYE.. er jo kansje 6 - 7 skritt da.. å hun skal alldri stå på fanget.. men hoppe! hehe. men det er jo seff gøy for de små(sellom det er utroolig tungt for oss som holder)hehe.

nei kan ikke ta blikket vekk i det hele tatt.

Hun leker ikke på leke teppet på gulvet heller nå, for det går 2 sekunder så ligger hu på det kalde gulvet.. så jeg har henne i en lekegrind! hehe.

 

Kusinen min begynte å gå selv når hun var 9 mnd.. men det er jo extremt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som er fysioterapaut og han sier at det verste for ryggen til disse små er å begynne å gå med de slik. Når de reiser seg opp og gjør det selv er det greit men ikke før. Kan gi ungene våre senskader i ryggen.

Huff, det er jo ikke så bra da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida snudde seg også så tidlig...og hun reiser seg opp hvis hun holder meg i hendene....og på armlenet i sofaen.... tror nok det varierer veldig fra barn til barn. sønnen til en venninne av meg lå bare helt stille nesten til han blei 10 mnd...plutselig begynte han å snu seg, krabbe, sitte og så gå i løpet av 2 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstefrøkna mi gikk med hjelp da hun var 5-6 mnd, og sto og holdt seg i lekestativ osv da hun var 7 mnd. (Uten at vi holdt henne).

Hun slapp seg ikke før hun var 14 mnd, hehe=)

Selv begynte jeg å gå da jeg var 8 mnd mens sambo ikke gikk før han var 1,5 år, så dette er forskjellig fra barn til barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er jo forskjellige. Jenta mi er også tidlig ute motorisk. (broren var også det.- Gikk da han var 8 1/2 mnd)

Jenta vår rullet fra rygg til mage da hun var 11 uker. Nå er hun jo akkuratt blitt seks mnd og åler seg avgårde. Står på alle fire og reiser seg opp etter alt. Holder i veggen og resiser seg opp i knestående. Står og hopper i fanget. Krabbinga har hun ikke helt fått taket på, for hun er jo en skikkelig parkettbaby og får fart nok ved å åle seg avgårde. Veldig travelt når hun reiser seg opp etter ting,for hun er jo så liten og har ikke særlig godt utviklet fallteknikk...Så vi fotfølger henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...