Gå til innhold

Endelig var det miiiin tur ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

her kommer en liten rapport fra min fødsel, om noen skulle være interessert :) den 28.september kom endelig gutten vår til verden, tolv dager over termin.. onsdagen,den 26, dro jeg og samboer på sykehuset for en overtidskontroll.. der ble det vist lite fostervann og ingen åpning og jeg ble skrevet inn den dagen. torsdag i halv 10 tiden om morgenen, fikk jeg en tablett for og settes igang. kort tid etter den, begynte små rier med ca.10 min i mellom. fikk dra hjem en liten tur på kvelden, men da begynte riene for fullt, sterke hver 5.min. hadde disse hele natt til fredag, så ingen søvn på meg. ;) fredag morgen i 8 tiden, ble jeg ført inn til fødestuen. der fikk jeg epidural, som virket i ca en time, og så ingen virkning omtrent resten av fødselen. synes også det var forferdelig vondt og sette epiduralen (fikk veldig smerte i ene foten) og kommer nok til og holde meg unna det om det blir flere. (dette er jo forskjellig fra person til person). fikk drypp for og få mer rier, og ved tolv-ett tiden begynte jeg og få trykk rier.. AU :S hehe.. men hodet ville ikke helt ned i bekkenet og lå litt skjevt, så det var ikke lett og få det lille nurket ut. jordmødrene ble litt bekymret, fordi pulsen sank en gang underveis, og det ble sendt inn en lege. men da bestemte jeg meg.. han skulle ut, og det NÅ! så jeg spredde beina og trykte alt det jeg greide.. og endelig kom han, fem minutt på 4 =) jeg ble klippet og revnet litt (hvor mange sting fikk jeg ikke fortalt), men kjente ikke noe til dette under all trykkingen og pesingen, hehe .. for min del, var det en lang og hard fødsel, og ting som : neste gang blir det adopsjon, ble visst sagt ;) men nå sitter jeg her, med verdens herligste lille gutt, som egentlig var ganske stor.. 3940 g og 53 cm :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grattis så masse! kos dere!! :)

Skrevet

Gratulerer så utrolig mye til deg!!!!

Kos dere masse og nyt tiden, den går fortere en du aner!

Skrevet

gratulerer såå masse;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...