Bdancer Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Har de siste dagene hatt menslignende smerter/ubehag nederst i magen og litt i korsryggen... flere? Er det fordi hodet har festet seg eller er lengre ned? Det stikker også litt i skambenet..
Mamma TB Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 jeg har også hatt dette en stund så du er ikke alene....men tror det bare er bra for kroppen gjør seg mer og mer klar!!kan ikke si noe sikkert at hodet har festet seg,jeg har termin 9 nov alså en mnd igjen og hodet har ikke festet seg enda.....men tror du fint kan slappe av.blir de menslignene smerte voooonde hadde jeg kontaktet føden=)
tobylina Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Det er sikkert modning. Jeg har kjent dette i flere uker nå. Er 6 dager over termin og takker for hver gang jeg kjenner noe, håper bare på en fortsettelse av vondtene!! Hodet til babyen trykker nok også på nerver i bekkenet som gir disse stikkingene.
Bdancer Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 Ok takk for svar:) Men hva betyr egentlig modning? Altså hva som fysisk skjer der nede/inne?
tobylina Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Livmortappen er normalt 2-3 cm lang og for at barnet skal kunne fødes, må livmoråpningen flate helt ut og åpne seg. Normalt er livmormunnen hard og lukket og forseglet med en slimpropp(under graviditet). Nå livmormunnen modnes, forkortes livmormunnen ned til "ingenting" før man begynner å få åpning. Når man er moden er livmormunnen myk og har gjerne begynt å åpne seg og hos mange går da slimproppen. Ved fødsel skal livmoråpningen være 10 cm, men dette skjer jo under påvirkning av rier. Modning styres sannsynligvis av hormoner fra morkake/barnet eller at barnet presser nedover. Sæd kan også påvirke moding, og som du kanskje har fått med deg skal bringebærbladkapsler/te, kanel o.l være modningsfremmende selv om det ikke er vitenskapelig bevist. Håper det var oppklarende :-)
Bdancer Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 kjempe oppklarende! tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå