Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 De tok bilder i barnehagen til snulla for ei uke siden, og i dag fikk vi en svær konvolutt med masse dårlige bilder til gjennomsyn. Dette gjør jo de for å selge mest mulig, men jeg reagerer selvsagt på hvor teit systemet er Først og fremst av miljøethensyn (papir, kjemikalier ved printing og frakt) og så det at de liksom skal ha 130 kr for et bilde. Hadde det vært så dyrt å fremkalle bildene så hadde de jo ikke sløst vekk printing av bilder folk evt. ikke vil ha. Og jeg kan ikke akkurat si at hvis jeg skulle beholdt dem at jeg hadde betalt fotografen for den gode jobben, for bildene suger! Kjøper bildet av alle barna på avdelingen da...det er jo et koselig minne!:-)
KarboHøna_-13_ Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hatt det sånn i bhagen våres og, men i år brukte vi en annen fotograf. Fikk tilbake et kort med et bilde av barnet og hvordan vi skulle bestille og priser. Synes det var veldig kjekt, for da slipper man alle de bildene. Og jeg som er så slapp med å sende tilbake, passa dette meg utmerket.
Northernlights Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Enig med deg. Det kastes hundretusener av bilder paa den maaten hvert aar. Svigermor betalte 20 dollar for at vi skulle ta familiebilde paa en brannstasjon i august, og jeg ante ikke at det var MER penger de ville ha.... Naar alle bildene var ferdige, ville de ha 30 dollar per bilde! Og jeg var alldeles ikke fornoeyd med de fleste, men vi kjoepte 1 i tillegg til det vi fikk gratis,som var inkludert i det svigermor betalte (fikk vi vite). Men han ville selge flere! Og jeg sa som sant var at det har vi ikke raad til... Da sa han at vi kunne velge et bilde til for 10 dollar...saa vi tok et til. Det maa kunne gaa an og fks skvise inn alle bildene i minatyr paa 1 ark,og SAA kan man velge....men dette er nok et kjent salgstriks; de spiller paa folks samvittighet, og at man ikke vil kaste sine barns bilder...Og kjoeper alt. Mange flere som kjoeper hele pakken enn dem som ikke gjoer det. Paa skolen til barna mine bestiller vi paa forhaand akkurat hvor mange vi vil ha, og hvilken bakgrunn vi vil ha. Er vi ikke foernoeyde,har de en ekstra bildedag,hvor bilder kan taes paa nytt.
Kosel Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 helt enig. i dag hvor de fleste har pc og internett burde det vært mulig å få tilsendt på mail el. og bestille. og de som ikke har tilgang kan be om å få papirbilder i stedet. - kan da ikke være så vanskelig det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå