smy & prompegrisen Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 vi trenger råd ang hvordan få lillegutt til å sove alene! sikkert noen som har erfaring her inne saken er at han (5 uker nå) ikke vil sove alene, verken på dagen eller natten. han sover som oftest så lett at jeg ikke kan løfte og flytte ham, da våkner han, både på dagen og natta. om natten sover han sammen med oss, og sovner når han ammes. vanligvis sover han godt 3-4 timer tidlig på natta og er mer urolig mot morgenen. grynting, sparking og kloring går ut over spesielt min nattesøvn, for han skal helst ligge med hodet på puppen min. om dagen sover han på hvis vi triller vogna, han får ligge på brystet til en av oss eller jeg bærer ham i bæresjal. hvis vogna stopper eller vi legger ham fra oss (i senga) våkner han i løpet av noen min. det virker altså som om han er avhengig av kroppskontakt eller bevegelse for å sove. da kan han godt sove 2-2,5 t. i tillegg sover han korte dupper mens vi ammer, spesielt på kvelden. det fungerer jo nå, vi får nok søvn til at det går rundt, men vi kan jo ikke fortsette sånn... ikke noe særlig å måtte bysse 6-åringen sin i søvn akkurat har skjønt at flere har unger som ligner på vår, derfor spør jeg: - hvilke måter å venne babyen til å sove alene på fungerte for dere? lure triks som virket? - er det lurest å venne ham til å sove alene på natta eller på dagen først? eller samtidig? - når bør vi begynne? regner ikke med at det kommer til å bli lett... så all god erfaring og gode råd tas mot med takk!
Leandermamma Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Gutten vår måtte sove på brystkassen til pappaen eller ved puppen min frem til han var 3 mnd, både dag og natt. Kunne bare glemme å legge han ned i sengen. Da våknet han i det han traff madrassen. Hvis vi la han i vognen bare hylte han, så det var tunge ,tøffe måneder. Men så plutselig en kveld tok han smokk og sovnet som en stein på sofaen. Da fikk han kos igjennom suttingen på smokken, og etter det har det ikke vært noe problem med legging. Nå derimot ( han er 5 mnd) er problemet at han våkner nesten hver time i løpet av hele natten..... Ikke stress med soverutinene. Han er så liten enda at jeg ville gitt han det kosen og nærheten som det virker som at han trenger. selv om det blir tyngre å bære han fremover :-) Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå