Gå til innhold

Nobelprisen i litteratur og litt Berlinerpopler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lest noe av Doris Lessing? Hvis ikke kan jeg anbefale "Jane Somers' dagbøker". Jeg leste dem riktignok for 20 år siden, men de gjorde - og særlig den første - gjorde et uutslettelig inntrykk. Jeg har ellers bare lest "Den gode terrorist" av henne, men den likte jeg ikke spesielt godt.

Når jeg nå endelig har satt meg ned for å skrive et innlegg (lenge siden sist, jeg gjør ikke annet enn å sitte i sofaen og vente på at riene skal begynne - en uke siden termin i dag) så fikk jeg helt dilla på J.M. Coetzees bøker etter at han fikk nobelprisen. Det er ikke noe gladlitteratur, men jeg synes han skriver fantastisk og oversetteren hans har fått ros for gode oversettelser, dersom man ikke leser Coetzee på engelsk.

Ellers så synes jeg at "Berlinerpoplene" har klart overgangen til TV på en fin måte, selv om det er litt rart at brødrene snakker østlandsk/ nordnorsk ;-)) Jeg har forresten "Ligge i grønne enger" i sykehusbagen min, men det drøyer og drøyer før jeg får lest den, ser det ut til.

Ha en fin ettermiddag, i regnvær, sol eller hvordan det nå står til utenfor de tusen vinduer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest "Det femte barnet". Synes det var ei bra bok, men vil ikke anbefale den til ei gravid dame. Den handler om en velfungerende familie på seks. Når barn nummer fem er på vei, merker mor det allerede i svangerskapet at noe er annerledes. Og ikke på en positiv måte. Stemninga er ubehagelig, og man begynner å tenke på når og hvordan ondskapen dukker opp i mennesker.

Håper forøvrig du snart kan begynne på den siste Ragdeboka. ;-)

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle ønske deg lykke til. En uke over terminen, da er man klar for at noe skal skje! Kanskje jeg også skal spare de grønne engene til det er min tur? Det er passe lett litteratur til at man kan lese det innimellom ting...

Doris Lessing prøvde jeg meg på som tenåring uten å la meg engasjere, men kanskje jeg får gi henne en sjanse til?

Skrevet

Der var du jo:-)

Prøvde å "nå" deg for en stund siden, for jeg visste jo at det var rundt termin;-)

Håper det skjer ting snart så du endelig får møte den lille bebisen din!

Har ikke lest noen bøker av Lessing, men takk for tipset:-)

Ellers så fikk jeg dessverre ikke med meg Berlinerpoplene på tv......hmmm.....kanskje det går i reprise for det vil jeg få med meg:-)

Må også få kjøpt Ligge i grønne enger og få lest litt mer på kveldstid. Får rett og slett bytte ut dibbingen;-)

Ha en fin dag og LYKKE TIL!!!

Skrevet

Jippi, Berlinerpoplene går på nett tv:-)

Har det på nå, det er så trist stemning.....stakkars mennesker......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...