Gå til innhold

Et spørsmål om Kiss/Kidd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte først at dette har i hvertfall ikke mini siden han har gått så mye til kiropraktor, men så leste jeg litt om det og nå ble jeg jammen litt usikker her, men tror egentlig ikke han har dette likevel. Tenkte å høre hva dere mener. Hovedspørsmålet er i grunnen, kan babyer med Kiss 1 snu hode andre veien en yndlingssiden, eller ikke?

Mini er 4 mnd i morgen og har vært sutrete og urolig siden han ble født. Han ble født med armen inntil hode og hadde derfor en litt tøff vei ut. Kiropraktoren har hatt ham inne til 7 behandlinger pga masse låsninger i rygg, nakke og bekken, men mente nå at han var bra, men så leser jeg at bare manueltraputer og barnefysioterapauter kan oppdage dette? Selv om det dreier seg om låsninger?

Vel, mini har en yndlingsside, han er noe skjev i hode pga dette og jeg synes også at ansiktet hans ser en tanke skjevt ut når jeg jeg holder ham opp foran speilet og ser ham der, men ikke ellers (høres sikkert litt rart ut, men mammaen min og en venninne er enig med meg, min mann ikke). Han begynte å rulle fra rygg til mage for noen uker siden, men han ruller kun i en retning, men slik har de to andre barna våres vært også. Han sover ekstremt urolig om natten, kvepper for ingenting, kaster på seg, slenger hode fra side til side og stresser, blir bare verre og verre nesten føler jeg, samme med soving på dagtid. Ofte tuller han med spisingen og nekter å spise fra ene puppen (den som gjør at han må snu hode mot yndlingssiden sin). Han har også lagt mye rett ut siden han ble født, jeg husker faktisk jeg kommenterte det til min mann at jeg synes det var rart han ikke krøllet seg mer sammen slik nyfødte jo som oftest gjør.

På den annen side ligger han ikke som en banan som det stod på info siden, han er veldig sterk i kroppen (kiropraktren sier han ikke har opplevd en så sterk baby før, vi merker jo også selv at ha er vesentlig sterkere enn det brødrene var) og hadde full kontroll over hode alt da han var 2 mnd gammel (altså holde det rett opp og kikket seg rundt, vi trengte ikke støtte ham osv) og han har alt "flydd" i over en uke, snudd seg om sin egen akse i 2-3 uker på magen og kan åle seg bitte litt fremover og bakover og i dag var han oppe på strake armer, så det stemmer jo ikke helt med at de kan være fysisk trege, han er jo tvert i mot. Og han snur hode begge veier, bare foretrekker å ha det en vei, spesielt når han sover, da er det nesten umulig å få ham til å snu hode andre veien.

Hva tror dere? Burde han undersøkes nærmere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.kiss-kiddforum.com/

dette er en annet forum enn det du kanskje har vært på,dette er et diskusjonsforum,hvor Ute Imhof svarer deg også,hun som tok dette med til Norge og behandler barn med dette.

Når det er sagt så kan det jo være at han har det..

Begge mine går til manuell teraput og fysioteraput,ene til fysio og andre til manuell teraput da han er litt eldre,og hadde skikkelig låsning i nakken.

Du kan ringe en manuell teraput få time uten henvising fra lege,og betaler heller ikke noe for barn,skulle det være at du må til fysi må du ha henvising,det kan manuell teraputen orden,det gjorde vår til minstemann siden det ikke var låsning enda.

Gjør dette du,så får du ordentlig svar,eller skriv dette til Ute Omhof og hør hva hun sier,de vo går til har vært på kurs hos Ute og jeg skrev inn der til henne,og etter svaret henne tok jeg med storebror og han hadde klar låsning i nakken,bedre nå,ikke så mye låsning nå som muskler som er svake.

Lykke til,sorry at jeg egentlig ikke svarte på spørsmålene dine,har det litt travelt,men skulle bare gi deg denne linken,registrer deg der og snakke med henne =) hvis du vil da..=)

står også mye info her fra andre foreldre med kiss-kidd barn =)

Skrevet

Takk for tips og link!

Kan legge til at han også fortsatt har hendene mye knyttet om det har noe å si? Men det er vel vanlig når de er 4 mnd?

Skrevet

Min gutt har hatt dette.Ville bare svare deg på det med knyting av never.

Mini her var fæl til det.Fikk nesten ikke vasket inni handa hans.

Første behandlingen hos man.terapeut.

Se her,sa han; Så trykke han på 2 punkt,litt på siden på panna.Og hendene hans åpnet seg,sakte men sikkert=)Etter det har han ikke knyttet never.

Ellers anbefaler jeg den linken.Send gjerne det du skriver her til Ute så sier hun om du bør ta en sjekk eller ikke.Dyktig dame,der vi var for utredning/behandling.

Skrevet

og en ting til.Det med sterk nakke,kan faktisk være symptom på kiss-kidd.Vår holdt hodet siden fødselen.Og JM sa han var så sterk i nakken. Men som sagt,det kan og være et tegn på det.

Og vi gikk til kiropraktor for kolikk.Nevnte ikkeno om mere låsninger,kiss-kidd eller noe annet.

Så synes du skal undersøke han jeg. bedre med en sjekk for mye enn en for lite hvis det kan medføre at gutten blir bedre.

Sorry at dette ble rotete,men driver egentlig med middag så må være rask hehe

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Var til HS med ham i dag på 4 mnds kontroll og spurte om dette og HS hadde faktisk litt peiling! Hun sa at hun umiddelbart kunne se at han ikke hadde det i alvorlig grad i hvertfall, men hun gjennomførte et par tester på ham som han burde klart, men ikke hadde sjangs til å klare (om å vri hode osv) så hun gav oss nummeret til en manuell terapaut og anbefalte oss å ta en time for å se. Så jeg ringer dit i morgen og bestiller time, så får vi se hva som skjer. Vel verd å undersøke i hvertfall! For i tillegg til det jeg nevnte i hovedinnlegget så har han assymetriske valker på lår/rumpe som tyder på en mulig skjevhet i hoften, noe jeg leste var et mulig symptom og han legger ikke noe særlig på seg, nå hadde han kun gått opp 100g på en måned, det er lite det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...