Leandermamma Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Tirsdag 16 oktober ca klokken 08 skal det være om Kiss-Kidd på God morgen Norge. Hadde vært kjekt om innslaget vil belyse diagnosen litt bedre, slik at den kanskje vil bli godkjent i Norge og behandlingen blir dekket av rikstrygdeverket. ( ønsketenkning....)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Så kjekt da. Skjønner at dette er en diagnose leger ikke anerkjenner som noe medisinsk diagnose, stemmer det? Lurer på om det kan være det datteren min har, men forstår at skolemedisinen ikke regner dette som noe reelt syndrom..?
Leandermamma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 I andre land er det en medisinsk diagnose, men Norge henger jo litt etter..... Gå inn på kiss-kidd.no Der kan du lese mer!
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Så bra at det kommer i media. Det er på tide!! Når jeg fortalte legen min at gullet har KISS II visste han ikke hva det var. Men en ting... Det er jo gratis behandling. Ihvertfall hos fysioterapaut og manuell terapaut... Jeg har aldri betalt noe..
Leandermamma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg trodde at vi måtte betale hos manuellterapeut. Har vår første time der på mandag så ingen ting er jo bedre enn at det er gratis! Vi har frem til nå gått til fysio ( gratis ) og Kiropraktor ( 300 kr gangen). Det merkes på lommeboken! FUMLIS, hvordan går det med gullet ditt da? På bedringens vei? Hvor gammel?
Piipii Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Gratis?????? Det er det ikke der vi går, bet 600 kr første gangen og 300 de neste.
Lillegullet130707 Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Vi betaler heller ingenting til fysio, men må betale 100 kr for manterapaut fordi at han manterapauten vi skal til er så populær at han har måttet ansette en sekretær. Bjørn Helgar på Fjellhamar. Skal dit i morgen tidlig kl 8, både gleder og gruer meg.... :-/
Karija Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Vi betalte også noen hundrelapper hver gang. Gikk til fysio og manuell terapeut på samme kontor, mulig den ene var gratis, og ikke den andre, men det vet jeg egentlig ikke noe om. Det var aldri noe snakk om at noe var gratis.
beibiboom Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 takk for tipset:-) vi fikk nettopp vite at fysioterapeuten vår har mistanke om at jenta vår har kiss... får nå oppfølging pga torticollis. Hun har også hofteleddsdysplasi, og har mange andre symptomer på kiss. Har tenkt på det selv en stund, men har liksom slått det fra meg i og med at hun ikke er så veldig urolig. så nå er jeg spent på timen hos manuell terapeut om to uker. Kan noen si meg hva slags behandling som må til dersom det viser seg at det er kiss hun har?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Vi går til man terapeut med oppfølging hos fys. Behandlingen består i (det jeg kan se) at terapeuten trykker på ryggen, og på nakken. Det ser ikke vondt ut, og min virker ikke å bli redd eller noe:-) Etter behandling skal det gå minst 4-6uker til neste behandling, pga reaksjonstid. Ellers bør fysioterapeut følge opp med egende øvelser. Lykke til!!
beibiboom Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 der fant jg endelig tråden... har vært litt offline en stund kan di si! i har nåfått mer eller mindre bekreftete at hun har kiss, og skal til manuellterapeut 30.10. SPENT!! ps! fysioterapeuten vår sier at alle barn opp til 12 år skal ha gratis behandling hos manuell- og fysioterapeut!!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Leandermamma: Dette ble et litt sent svar, men håper du ser det:) Det går ganske bra med lillegull. Han har fått et lite tilbakefall virker det som, men ikke så ille. Men nå har storesøsteren på 4 og fått "diagnosen" og begynt i behandling så det blir mye flying til manuell terapaut og fysioterapaut!!!! Jeg synes det er helt merkelig at behandling er gratis enkelte steder og andre steder ikke. Det kan jo ikke være riktig??? Jeg bor i Bergen og her er det gratis. Der jeg går ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå