Meg_og_baby Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. skal begynne og gi barnet mitt velling nå. Men hvordan gjør dere det? Han drikker vanligvis 150 ml mme. Skal jeg ta en teskje med grøt oppi melka??? Det blir vel vanskeligere å suge ut melka da? Eller gir dere bare velling på teskje... Hvordan går jeg frem etter dette??? Håper på svar
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har så vidt begynt med litt grøt til mini nå ig går og i dag. Jeg blander bare litt mme og heller over i en skål (ca 50 ml kanskje?) og blander i nok pulver (ca 2 ts?) til at det blir en tjukk suppe, så har vi gitt halvparten av dette. Tenkte å bruke 2-3 uker på å komme oss opp i full porsjon så dvs at jeg gradvis vil lage grøten litt tykkere og gradvis gi ham litt og litt mer. Så gir vi litt vann på tutekopp ved siden av som er halvlunket (altså varmer opp kaldt vann bitte litt).
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 da lillemann begynte og få velling,var han ca.3 mnd.. lagde den helt tynnflytende slik at han kunne drikke det fra flaska.. begynte med 20 ml i starten.. fikk litt melk etterpå.. er barnet for lite f.eks 3 mnd,så kal man være forsiktig med å gi mye i starten pga mageverk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå