Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har begynt å røyke litt igjen. veeeldig dumt.. føler meg sinnsykt egoistisk. men uansett.. jeg prøver å pumpe ut den melka når jeg har røyka også kaster jeg den.. hvordan gjør dere andre røykere det? hvis det finnes noen av dere da.. velger å være anonym nå....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Du er ikke hlet alene. Røyker også litt jeg, men egentlig mest etter hun har lagt seg. kl 19. Men det du skal passe på er å røyke en god stund før du skal amme igjen. Helsesøster som vi går hos sa 1,5 t før. Jeg tror ikke det hjelper å pumpe ut melken etter du har røyka, vet ikke helt hvorfor, men tror ikke det har noen hensikt.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Vet i alle fall at når man drikker alkohol så er det ikke nødvendig å kaste melka, da alkoholen forsvinner fra melka som den gjør i blodet. Men kan selvfølgelig gjøres om man får melkespreng. Det viktigste er at du prøver å røyke rett etter at du har ammet, slik at det går lengst mulig tid fra røykinga til du skal amme igjen.
mamsen&minimaisen Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg røyker også, og hs har sakt at 2 timer etter siste røyk er nikotinen ute av melka. Det er ikke nødvendig å pumpe den ut:) Jeg røyker bare når jeg vet det er lenge til jeg skal amme igjen, la babyen spise seg god og mett, så kan du gå ut å ta deg en røyk:)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg begynte igjenn når jenta mi var blitt ca 4 uker. Røykte gjennom nesten hele svangerskapet også, kutta ut 1 uke før hun ble født. Er ganske sinna på meg selv!! Er ingen vits å kaste melka, bare pass på å amme rett FØR du røyker, og la det gå 1-2 timer før du ammer igjenn. Men dersom barnet er sulten skal du gi mat for det. Jeg tar meg en røyk ute på trappa når jeg har ammet og hvet at hun kommer til å hvile lenge. Røyker maks 4 til dagen, men oftest 2 stk. I begynnelsen så håpte jeg nesten jeg mista melka for å ikke utsette for røyken. Men etter en god samtale med ei jordmor roet jeg meg litt mer ned =)
hannehormonell Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 jeg begynte å røyke igjen etter å være et års røykfri. han var syv uker. men det kommer faktisk fire ganger så mye nikotin i melka enn hva du får i deg. dette fikk jeg vite av mitt søskenbarn som jobber på føden i drammen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 røyker jg også desverre, 4 om dagen +-. ammer først og røyker etterpå. nikotinen blir lagret i fettkjertlene i melka sa legen så det hjelper ikke å pumpe ut melka. den går sakte men sikkert ut i gjenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå