Nimaro Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Vi har planer om å reise til New York til vinteren 08. "Problemet" er at jeg ikke er så veldig glad i å fly lange avstander. Jeg har ikke flyskrekk, har flydd sikkert "hundre ganger" i løpet av livet, men aldri lengre enn til Hellas og Spania. Det jeg tenker mest på er vel helst det å sitte innesperret i så mange timer ;-) Er det noen som har reist til New York og kan fortelle meg litt om flyreisen? Hvor lang tid tar selve flyturen? Er det et spes flyselskap som er bedre enn andre, tenker da spes på "comforten" ombord, som god benplass, tv/video/ o.l.? Hva er det mulig å gjøre ombord i så mange timer da? Er maten god? Som sagt så har jeg ikke flyskrekk, men liker godt å ha kontrollen på det jeg skal gjøre...og ikke minst være godt forberedt. he he. På forhånd tusen takk for svar!
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har ikke vært i New York, men to ganger i USA. Har selv ikke flyskrekk, men vil si at turene over er mye mer behagelige enn "småturer" til Hellas og Tyrkia osv. Da vi reiste hadde vi et mye større fly, alle hadde egen tvskjerm på nakkestøtten som vi fikk se de filmene vi valgte selv eller velge musikk og høre på. På storskjermen fikk vi se på et kart hvor vi befant oss til en hver tid, og det gikk mye fortere enn vi trodde. Vi fløy Amsterdam - Detroit sist, tok vel litt over 8 timer. De mest behagelige flyturene jeg har tatt er over til USA
FrkGull Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Heldige deg som skal til NY, du/dere har virkelig noe å se fram til! Vi var der i nesten to uker i sommer, og kan knapt vente med å dra tilbake. Skjønner godt du er skeptisk til flyturen, den er lang nok... Vi fløy med British Airways, hadde da mellomlanding i London. Tror de er ganske gjennomsnittlige når det kommer til plass, komfort, tv og slikt. Vi var heldige på returen og fikk veldig god plass langt bak i flyet slik at vi satt to og to, det var herlig! Ellers så går turen overraskende fort. Du får måltider om bord, og BA har et veldig godt utvalg på nye og gamle filmer, dokumentarer, serier osv. Så en rekker ikke så mye mer enn å se på en film sove, spise, det er i allefall min opplevelse. Maten er helt grei, det er utrolig hvor godt mat smaker så høyt oppe i lufta! Ta med deg ei god bok og et par blader i tillegg så vil turen gå veldig bra. Jeg var ca 15 uker på veg når vi var der i sommer, og var veldig mye oppe og gikk og var masse på do. Det anbefales uansett om du er gravid eller ikke, det er viktig å holde kroppen i aktivitet på en slik lang tur. Håper dette var noe til hjelp, uansett så ønsker jeg deg en god tur til denne fantastiske byen!
karro Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Har masse familie i USA (BOSTON) og har i alle år reist til USA et par ganger i året. Har prøvd de aller fleste ruter, men har i de siste 6 årene sverget til Icelandair. det tar 2,5 timer fra Oslo til Island. På Island bytter du fly (har kanskje 1,5 timer her) Du rekker å strekke på beina og spise litt. Derfra til Boston tar det ca 5 timer (ofte litt under) Det fine med bytte på Island er at det er en liten flyplass med stort sett bare Icelandair fly. De venter på hverandre og det er også betryggende hvis det er forsinkelser. Services er topp, men dessverre ikke egen tv i hvert sete. Billettene med Icelandair er ofte litt dyrere enn feks med British Airways og sånn, men jeg synes det er verdt det:) God tur! New York er en super by:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå