FrkGull Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Tenker først og fremst resturanter og smarte butikker, men tar i mot alle gode (og dårlige) erfaringer fra byen! Kan desverre ikke gå så mye rundt pga bekkenløsning, så det blir ikke anledning til de største utfluktene.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Ååååååå, misunnelig, jeiiii :-). Vi var der i mai og handlet og spiste på masse herlige, billige steder, men å huske navnene....hmmm...det var verre. En restaurant som vi fikk fantastisk mat het Crazy Cow og var ikke langt unna old tow square. Hvit bygdning med kuer på, hehehe. Herlig sted hvor vi spiste oss stappmette for slikk og ingenting. Ville holdt meg unna hotellrestauranter og de rastaurantene som ligger midt i turiststimene -gjerne dårlig mat og fryktelig dyrt til Praha og være. Pizzarestaurantene var også veldig bra -i allefall de vi var i. Alt er jo så billig, men vær litt bevisste. Vi betalte det dobbelte for drikke på en restaurant enn det den ved siden av tok. Og hold dere for all del unna taxier. de er ikke helt stabile og dere kan ende om med å bli kjørt rundt i viotta i tillegg til at de tar betalt etter eget ønske. Vi ble advart mot det på hotellet. Du kan nok få med deg veldig mye selvom du ikke kan gå så langt, for alt er rimelig tilgjengelig med korte avstander :-) Gooooood tuuuuur!
Adriansmor med tulla Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Gå i gamle byen er nydelii... masse gamle og vakre bygninger var der i nov ifjor.... da hadde de tent alle julelys og det var vakkert..... hold dere unna taxier ja... viss du må ta så avtal pris på forhånd og bruk de gule
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Åååååååååååååååååå, enda mer misunneliiiiig! Jul i Praha...sukk. Jeg kjøpte billettene til kjæresten min i julepresang og han begynte å gråte. Kanskje jeg skal gjenta suksessen og kjøpe billetter til Praha til juletiden som gratulerer-du-skal-bli-pappa-presang :-D....?
3 skatter ute:) Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 var der for 2 helger siden, fantastisk. restaurant Flambee var flott, gotisk kjeller med nydelig mat, ikke veldig billig, men utrolig flott. restaurant bellevue var også bra. en pizza restaurant i Narodni (gate), lå like bortenfor Matropol hotell, fantastisk pizza. å drikke vann og brus koster noen steder mer enn maten, så sjekk prisene på det. kommer ofte ting på bordet først- brød, småretter- dette er noen steder gratis- andre steder betaler man. Lov og spørre. en fantastisk by og bare være i, gamlebyen med alle smågatene osv. var på nasjonalteateret, går jo ikke det samme der nå som da vi var der, men uansett, en flott opplevelse. sjekk før dere eventuelt kjøper krystall- prisene varierer veldig Got tur, kjempemissunnelig jeg
FrkGull Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for gode tips så langt, noterer meg det i en liten reisebok her nå... 2 skatter ute+ 1 skatt inne: Resturant Flambee har jeg lest mye om, og etter dine anbefalinger skal den garantert testes ut!
3 skatter ute:) Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 anbefales fikk maten flambert ved bordet hvis man ville det (bare si fra så du ikke blir forundret, jeg bestilte biff- og biff fikk vi- men ikke sånn som her hjemme med poter eller noe til, bare det lille som står i menyen, men himmel for en biff:)
piano♫ Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Vi er i Riga naa. Hvis vaeret er omtrent det samme, vil jeg definitivt anbefale aa ha med nok klaer! Og paraply ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå