Gå til innhold

jernlager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev av legen min i dag at blodprøven viser at jeg har for lite jernlager. Og at dette kan gi lav blodprosent.

Det stod også at jeg burde ta jerntilskudd i 6-8uker. for så å komme tilbake å ta kontrollprøve.

Apoteket kunne gi veilidning i valg av preparat.

Men jeg lurer på om det er andre som har hatt dette? Evt hvilket tilskudd tok dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar noen jærntabeletter fra helsekost som funker bra :) husker jo ikke va de heter da :P

Skrevet

jeg tar hemofer

Skrevet

jeg tar c-vitamin sammen med ferromax litt sterkere enn hemofer fikk jeg beskjed om på apoteket..min blodprosent gikk ikke opp før jeg begynte med c.vitamin i tillegg til jerntabletter..

Skrevet

Jeg tar Hemofer,Duroferon og Floradix. Men det er en blanding du ikke bør ta om du ikke er omtrent skrapa...Du skal ikke ha for mye jern heller. Det er visst ikke no særlig det heller.

Tror det beste er å ta med deg det legen skriver til apoteket sånn at de kan hjelpe deg å velge riktig. Og ta Cvitamin eller drikk appelsinjuice eller no sånt i tillegg, det hjelper på opptaket. Lykke til =)

Skrevet

Da ville jeg først sjekket nøyaktig tall på ferritin nivå, eller jernlager og så sjekket med jordmor eller sykehus om de er enige at du må ta tilskudd. Jeg fikk også beskjed av legen min om å ta tilskudd, men det viste seg at de anbefaler å ikke ta det med mindre det er veldig lavt (husker ikke nøyaktig tall) pga gir ofte mer plager enn det gjør bra. Evtspis jernholdig mat, spinat og sånn:)

Både på sykehuset og jordmoren jeg gikk til sa at jeg ikke skulle ta, selv om legen anbefalte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...