Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 jenta mi på 4 uker spiser i et sett, og er tydelig utilpass. sover nesten ikke, og ligger nesten kun til puppen.. tror hun kan være i en økeperiode, men det som er litt rart er at dette har vedvart ganske lenge nå. jeg begynner å bli svært sliten og frustrert over amminga. begynner også å lure på om jeg kan ha lite melk? pumper ut ca. 120ml i løpet av dagen som hun får på flaske før hun legger seg, slik at hun og jeg får sove ca 2-3 timer før hun våkner igjen. men etter punmping virker puppene tom, og krever hun mat inntil en time etter pumping, gråter hun når jeg legger henne til puppen, akkurat som om hun ikke får noe ut.. kan jeg ha lite melk, eller suger hun dårligog hvordan kan jeg i så fall bidra til å øke produksjonen? synes amminga har vært mest slit hitil! trenger råd!!
geircr Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 det første jeg tenkte på er økeperiode. fra sønnen min var 3-4uker og frem til han var sånn 8-9 kanskje, lå han nesten konstant på puppen. selv om puppene virker slappe får de ut noe. i den perioden du er i nå, er det mye amming slik at produksjonen øker, om du klarer å holde ut blir det bedre:) på kvelden har du også mindre melk slik at den tjukke melka kommer. den gjør at hun vokser seg stor og sterk;) den tjukke melken sover de også lengre på. tror ikke du trenger å bekymre deg for at du har for lite melk, du får jo pumpet ut masse og. sønnen min er nå 4 måneder og jeg har masse melk. hold ut, syns du er flink:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 takk for svar!! men hvordan gjorde du det i forhold til søvn? får jo ikke sovet noe når hun pupper hele tiden.. ble d gradvis lengre mellom måltidene eller, og kom du deg noe ut av hjemmet denne perioden?
geircr Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 han spiste mest fra tidlig ettermiddagen ogutover kvelden. om vi var borte på kvelden satt jeg der vi var og ammet konstant. rakk så vidt å kjøre dit vi skulle før han skulle ha mat igjen:) er ikke få ganger jeg har spist mens jeg har ammet:) når det gjelder søvn,kan du jo prøve å ligge å amme? på ettermiddagen ammer jeg sønnen min liggende da sovner vi begge to en times tid. sønnen min sover best på dagen om vi sover sammen. ellers døser han av kun en halvtime. det vil nok gå lengre mellom måltidene etterhvert som han suger sterker. men ikke belag deg på at du kan amme hver 4 time og slikt. på dagen går det toppen 2,5 time mellom hver gang jeg ammer sønnen min. alle babyer er forskjellig. noen trenger mat ofte, mens noen gang gå litt lenger. det får du ta når det kommer:) sønnen min legger seg 20.00-20.30 et sted. fra ca. klokken 16.00 ammer jeg han nesten hver time til han legger seg. det er ikke noe i veien for at du kan ta deg et bad/dusj eller tur i butikken på kvelden om du er sliten. la pappan gå en tur med henne, kanskje hun sovner litt i vognen, da får du slappet av litt fylt opp puppen din litt og begge blir fornøyde. men uansett så lover jeg deg at det blir bedre. prøv å se positivt på det, du får med deg alt som går på tv på kvelden. og du kan sitte der uten å ha dårlig samvittighet. bruk tiden som en kosestund for deg og den lille. sønnen min har ikke tid til å ligge i fanget å kose lengre. er så mye spennende rundt å kikke på lykke til
Gjest Ut på tur Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Dersom du er usikker på om hun får nok mat så ta deg en tur på Helse satasjonen og vei henne. Vi var fast inventar en stund for å følge med på at hun fikk nok mat og gikk opp i vekt De kan sikkert også gi deg noen tips i forhold til hvordan du skal få litt lenger mellom måltidene. Dersom du klarer å pumpe 120 ml i løpet av dagen er jo det fantastisk. Jeg er liksom mer på 20-40 ml jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå