Gå til innhold

Noen andre enn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok jeg har spurt før, og beklager dersom jeg blir oppfattet som masete, men har begynt å bekymre meg litt i det siste..

Har nylig skiftet til minipiller, fra 4 års bruk av p-piller.

Har gått med vondt/stikninger i underlivet (trusekanten), de siste 6-7 ukene, er som regel værst på høyre side... Det er noe som kommer og går liksom, men nå i det siste har det vært ekstra vondt etter samleie, og noen ganger også under samleie, så vondt at vi har måttet bytte stilling eller nesten avbryte...

Er ikke slik som jeg pleier å ha i forbindelse med menstruasjon, noe jeg også har mistet etter at jeg begynte på minipiller...

Er det noen andre enn meg som har det slik?

Eller bare noen som har en formening om hva det kan være/komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok være mange grunner til dette, hvis det er lenge siden du har vært på gynekologisk undersøkelse, synes jeg du skal be legen om henvisning til gynekolog som kan se på eggstokker og livmor med ultralyd. Du er veldig ung, og sjansen for at det skal være kreft er nærmest lik null (jeg er i alle fall sånn som tenker på kreft når jeg kjenner på noe hos meg selv, skriver dette bare i tilfellet det var det du var redd for!) Det kan være cyster påeggstokkene, det kan være klamydia, det kan være hormoner fra minipillen du ikke tåler, det kan være syklussen din som er slik at du av og til får smerter. Det er umulig å si uten å undersøke deg. Når en er 18 år kjenner en ikke kroppen like godt som en 30-åring, så en person på 30 kan ha de samme plagene/ smertene uten å tenke over det. Men ikke gå å bekymre deg i alle fall...hvis gynekologen ikke finner noe, så slipper du i alle fall å gå rundt og lure på om det er noe galt:)

Skrevet

Hei! I "trusekanten"/lysken har vi lymefeknuter der det er mye "infeksjonsceller".. hvite blodlegemer som bekjemper infeksjoner i kroppen.. Hvis du får en infeksjon så kan det bli litt ekstra aktivitet i disse knutene og de kan hovne opp og bli ømme.. kanskje det er det du kjenner? Bare et forslag.. Vet også at de kan bli ømme ved mensen og ved graviditet.. Ved samleie blir det jo også økt blodsirkulasjon nedentil så kanskje det er det som gjør at det blir vondt akkurat da..

Jeg ville tatt en tur til gynekolog så slipper du å bekymre deg..

Skrevet

mulig vanncyste.. hadde jeg selv for 2 mnd siden.. den sprakk... ring å bestill time til legen så slepper du å bekymre deg, eller som sagt ovenfor til gynekolog..

Skrevet

Har det noe å si at min mor har vanncycter som kommer og går?

Hvor gammel er du...?

Skrevet

*dytte*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...