Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Kan ikke folk få gjøre egne valg uten at noen skal komme å vite bedre hele tida? Har ikke svart noe på disse barnehagedebattene, men har kikket litt på trådene...maken til ufine svar - er vi ikke voksne her inne? Hvor er empatien, evnen til å se ting fra forskjellige synspyunkter, eller til å bare godta at man er forskjellige, og at det som er greit for noen ikke er ok for andre - og sånn ER det bare? Kan vi ikke i det minste være enige om å være uenige uten at folk skal få mindreverdighetskomplekser av å være her inne? Å antyde at man heller bør gi fra seg barnet sitt dersom man har barnet i barnehagen fra tidlig alder....altså...jeg forstår dere ikke... Husk at vi er HELDIGE som bor i Norge og som har så lang fødselspermisjon som vi har! I de fleste andre land har man rett og slett ikke denne rettigheten - hva skal småbarnsforeldre gjøre da? Ikke få barn? Nei damer....skjerp dere! Erkjenn at du gjør ting på din måte og "naboen" på en annen, og sannsynligvis går det godt med oss alle sammen! Dagens lille utblåsning fra meg...! (og jeg er ikke ute etter å krangle mer nå altså, det var bare en ytring)
Holly❄️ Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Ja, blitt slitsomt her inne de siste dagene syns jeg... :s
little old lady hoo Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Nå har ikke jeg svart på de andre innleggene, men lest mye av det. Problemet her er vel ikke at ungen er tidlig i barnehagen, men at foreldrene bruker permisjonen til å ha fri hjemme, mens babyen er i barnehagen. Slikt sett, syns jeg ikke det er unormalt å snakke om barnevernssak, da dette oftest er tilfelle, når foreldrene har babyen i barnehage mens de selv trør hjemme. Hva tror du vil skje med fødselspermisjonen dersom dette er den nye trenden. Tror du den vil fortsette i det uendelige, dersom foreldre setter ungene bort, og så tar seg et frihalvår? I et land som er bygd opp rundt en velferdsstat med slike ordninger, er det til vårt alles beste at noen ikke misbruker ordningene vi har, og for meg er dette i aller høyeste grad misbruk. Hva skrev pappa i søknaden om pappaperm? "Omsorg for barn"? Det stemmer jo ikke. De henter barn i barnehagen slik som du og jeg gjør. Jeg er veldig imot misbruk av rettigheter, og for individuell frihet til å velge egne løsninger, men dette er ikke noe man har rett til å gjøre. Dette er ikke naboen som vil gjøre ting på en annen måte. Dette er å undergrave systemet, og så er man en del av det som kommer til å føre til innskrenkninger, strengere kontroll av permisjonsbruk, o.l.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Har heller ikke orker å involvere meg i de trådene, og er helt enig med deg. Noen har tydeligvis et voldsomt behov for å erklære hvor fantastisk flinke de er - om igjen og om igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå