Gå til innhold

stjernekikker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvordan en såkalt stjernekikker ligger? hørte et eller annet om høyre elle venstre side en gang men husker ikke helt hvordan dette var? får man keisersnitt ved en slik fødsel forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en som kommer me dhodet vendt opp mot taket istedet for nedover mot golvet som er mer vanlig, kan ta noe lengre å presse ut barnet men tror ikke man får keisersnitt av den grunn. Jeg fødte selv en stjernekikker og det gikk helt fint!!!!

Skrevet

ok, takk for svaret! hørte et eller annet om at hvis babyen lå med ryggen mot mors høyre side så var h*n en såkalt stjernekikker?

Skrevet

Hei, det hørte jeg også, og spurte JM om dette, da min gutt ligger denne veien. (han gjorde iallfal det da). Hun hadde ikke hørt om den sammenhengen, og mente dette var noe man merket underveis i fødselen.

Jeg har ikke fått noen kommentarer om dette siden, heller. Jeg har jo vært hos to leger siden (en fødselslege), som ikke har kommentert noe om dette.

Kan godt hende sannsynligheten er noe større når de ligger denne veien, men virker ikke som om det er noen regel iallfall. Det er iallfall det jeg satser på når jeg snaaart skal inn på føden.

Skrevet

En stjernekikker ligger med ansiktet mot navlen til mammaen sin. Altså omvendt av det som er mest vanlig.

Kan ta lengre tid å presse ut, men det bruker å gå veldig fint sa JM til meg :)

Skrevet

En stjernekikker ett ett barn som ligger sånn at den blir født med pannen og ansiktet først... om ansiktet er forover eller bakover spiller ingen rolle.. det er hodets plassering som bestemmer om det er en tjernekikker eller ikke.... ett barn som blir født med bakhodet først er ingen stjernekikker, selv om ansiktet på en måte er vent mor morens mage...

En stjernekikker er rett og slett født med ansiktet først...

Skrevet

nå maser jeg fært, men er dette noe man kan merke før fødsel? om det er en stjernekikker liksom? kan jordmor kjenne dette?

Skrevet

Min forrige var en stjernekikker:-) Er du førstegangsfødende? Det var jeg og fødselen gikk veldig tregt. Såpass tregt at babyen tilslutt ble tatt med vakum. Jordmor sa til meg at det er lettere å føde stjernekikkere når man har født før. Men helt sant: Ikke noe problem å få hjelp med vakum, sier ikke dette for at du skal bli nervøs. Det er uansett vanlig at førstegangsfødsler er litt trege. Det betyr visst lykke at barnet er en stjernekikker:-)

Skrevet

Dette er vel noe som skjer under fødselen, i det barnet "skrus ut" under pressingen. Tror ikke man merker det før barnet er på vei ut...

Skrevet

Nei, dette vet de før barnet er på vei ut. Dette fortalte jordmora meg på sykehuset da riene var svake. Han sto nemlig å "stanga" i bekkenet. Hun fortalte meg som en annen skrev over at han da lå og så ut, altså med nesa mot navlen min, hodet hadde festet seg på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...