Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Var innom charten din å kikka, Ser at hellvetes tr har kommet=( Men du hadde jo nå en lutealfase på 10 dager og det er et skritt i riktig retning. Ønsker deg lykke til i denne pp. Jeg venter mens i kveld men tempen min har ikke sunket i dag, så jeg håper og håper.
Tasselur Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Takk skal du ha, Tittimor, trenger det i dag, snufs. Er veldig glad for at lutealfasen ble såpass som 10 dager, det lover jo bedre framover. Men samtidig så klarte det jo selvfølgelig å snike seg inn et lite håp når den ikke kom på dag 8 eller 9... Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke håpe for mye... Hvordan har det gått med deg i dag, har TR holdt seg unna som hun burde? Ut fra tempen så så det jo ut som om hun ikke hadde tenkt å komme i dag, og det lover jo godt! Jeg krysser fingrene for deg, du må fortelle hvordan det går. : )
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Huff ja, disse siste dagene er grusomme! Håper og håper også blir det så nedtur når tr kommer. Men prøv å gled deg over at du nå har hatt 10 dagers lutealfase, det er absolutt et skritt i riktig retning! Jeg har ikke sett noe til tr enda. Har testet som bare det i dag, hehe;-) Tatt 3 strips og alle tre har blitt svaaak positiv- men først etter det minst har gått et kvarter. Det står jo at man da skal se bort fra resultatet. Tatt en cb som jeg innbilder meg at det var en skyggestrek på, men samboern min ser den overhode ikke=( Dro derfor ut igjen og kjøpte cb-digital og den var negativ! Har en cb som venter på meg i morra tidlig hvis tr ikke kommer i natt! Jeg er så håpefull nå at det kommer til å bli et skikkelig slag i trynet om jeg ikke er gravid! ¤Trøsteklem til deg¤ Men en julibaby er vel ikke å forakte eller;-) Fint med sommerbursdager vettu;-)
Tasselur Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Hvordan har det gått i dag, Tittimor??? Ser av charten din at tempen fortsatt er forholdsvis høy, og for en lengde på lutealfasen!!! : ) Venter spent på oppdatering. : )
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Ingen store nyheter, men tr har iallfall ikke vist seg! Så nå ser det ut som jeg skal greie 10 dagers lutealfase jeg også, så sant ikke kjærringa kommer nå i kveld;-) Tok cbèn min til morran i dag, men den var lik som i går- synes jeg kan se noe svakt eller skygge. Men mulig det er jeg som har veldig godt syn eller fantasi;-) Også tatt noen strips som blir svaaak positiv etter lang tid, men de er faktisk svakere enn de jeg tok i går. Tempen har jo ikke sunket noe særlig da, bare bittelitt. Huff blir helt gal av dette!
Tasselur Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Har vært innom og myst på charten din i dag, og jaggu er tempen høy i dag også. Og ikke noe TR så langt! Og disse testene dine er jo også veldig spennende! Tatt noen ny test i dag, da? Er jo moro å følge med hos noen som fremdeles er på den mest spennende tida, glemmer litt egen skuffelse, gitt. Krysser fortsatt fingrene for deg, og uansett så har du klart minst 10 dagers lutealfase! (Men håper jo seff at du får noe mye mye bedre enn det denne pp!) : )
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Har tatt en strips i dag og den var også sånn som ble svak positiv lenge etter at tiden hadde gått ut! Så frustrerenes, Nå vil jeg snart ha et klart svar. Må jo være gravid?!! Er jo veldig lenge siden jeg har hatt en lutealfase som er lenger enn 8-9 dager!! Har kjøpt en cb som jeg skal ta i mårra tidlig! Så koselig at noen er spent på mine vegne=) I morgen satser jeg på et klart svar!
Tasselur Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Nå er jeg spent, altså, hvordan har det gått? Var innnom charten din, har du ikke stått opp ennå, eller? ; ) (Hehe, sier jeg som ikke har lagt inn på et par dager eller noe sånt. Liksom ikke så spennende rette etter TR.) Hva viste cb'en? Jeg må sette i gang og male litt lister her, men titter innom om en liten stund for å se om du har noen gode nyheter å fortelle! : )
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 TESTEN VAR POSITIV!!!! Dæven, i dag kom krysset med engang! Jeg er altså GRAVID! Hihi... ÅÅååå føles så uvirkelig. Har ligget lenge i dag ja, for jeg var oppe på do kl 6, derfor måtte jeg liksom "sove" noen timer til for å få "morgenurin" ;-) Dette var virkelig digg altså! Hadde det jo veldig på følelsen nå også da, siden lutealfasen dro ut sånn.
Tasselur Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Ååå, gratulerer så mye, Tittimor!!! Dette var utrolig morsomt! Hvor lenge har du prøvd, egentlig? Glemt å spørre om det, jeg. Dette var veldig gode nyheter, er så glad på dine vegne! Og det er godt å vite for meg også at det går helt fint å bli gravid selv om man har lutealfase på 8-9 dager. For det har jeg vært litt bekymret for. Lykke til videre inne på 1. tri, da. Er bare å komme på besøk inn hit innimellom, ser ikke ut til at jeg går noen steder på en god stund ennå... Igjen, gratulerer så mye!!! : )
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Tusen takk=) Har faktisk ikke prøvd så lenge, 4pp så det går faktisk an selv med kort lutealfase, så du må ikke gi opp håpet. Du da, hvor lenge har du prøvd? Har vært så koselig å dele disse dagene med deg, så jeg skal komme tilbake om en mnd tid å backe deg opp i innspurten;-) Satser på at vi snart ses på 1 trimester=) Lykke til så lenge - krysser fingrene for deg
Tasselur Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Hei igjen, Tittimor! Nettet hos oss har vært ulidelig tregt de siste dagene, så jeg har omtrent ikke kommet inn på disse sidene... : ( Må vente et par min på at en side kommer opp, blir jo helt sprø. Men i morgen er siste dagen de har på seg til å fikse det fra nettleverandøren sin side, så jeg håper det kommer seg. Har jo blitt helt avhengig! Jeg synes det har vært godt å ha deg å følge med på jeg også, og jeg er fremdeles oppløfta over at du fikk det til såpass kjapt selv med korte lutealfaser. For det er egentlig det jeg har bekymra meg mest for de siste pp. Vi har prøvd siden jul i fjor, så det nærmer seg et år. Men i begynnelsen ante jeg ikke at jeg hadde så kort lutealfase, så vi prøvde litt på feil tidspunkt, kan man si. ; ) Har vært gravid to ganger i løpet av sommeren, men gikk ikke så bra. Så jeg vet jo at jeg kan bli gravid! Det hadde vært veldig koselig med litt oppbacking i den harde ventetiden om noen uker. : ) Jeg titter fremdeles innom charten din, og gleder meg til jeg får en sånn en selv! ; ) Er omtrent to uker til el, jeg håper bare ikke jeg får den tidlig. Da er nemlig ikke mannen og jeg på samme sted, og det ville vært utrolig typisk... Krysser fingerene! Har du merket noe ennå, da? Blitt noe kvalm eller noe sånt? Ble ikke det i det hele tatt med tassen, jeg, var heldig der. Håper du titter innom disse sidene en gang i blandt! : )
=)mamsen=) Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Nå er jeg redd Tasselur! Hva skjer? http://www.fertilityfriend.com/home/1c8c19 Testa negativt i dag, dro til legen og tok test der også, den var også negativ!?!? Blør ikke enda, men det spørs nok om jeg er iferd med å miste=( Testen var jo så klar positiv på søndag, plusstegnet kom med engang!!
Tasselur Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Å, Tittimor, dette var skumle greier. Men husk at så lenge du ikke har fått mensen og temperaturen holder seg høy så er det fremdeles håp. Veldig merkelig det der med først positiv test og så negativ, det må jeg si... De kan ikke ta en blodprøve av deg på legekontoret i morgen tidlig, da? For der vil de kunne måle hcg helt nøyaktig, selv ved veldig lave konsentrasjoner, vil jeg tro. Siden du har fått mange svaakt positive og en sterkt positiv så vil jeg absolutt tro at det er noe på gang. Men jeg skjønner at du er veldig redd nå, i og med at de ikke er positive lenger... Uff, vet hvordan du har det, det er forferdelig å ikke vite hva som skjer.. Ring til legen i morgen tidlig, de har akuttimer man kan få hvis man ringer samme dag. Si at du er veldig bekymra (noe du jo er), og at du vil ha en blodprøve. Det er nok ikke sikkert de kan se noe på ul så tidlig, men det skader jo ikke spørre om det heller. (Jeg fikk til svar at det var for tidlig i begynnelsen da jeg mente jeg var i ferd med å miste. Blodprøver viste at hcg sank, og da jeg kom inn til ul uka etter så var det tomt...) Ikke gi opp helt ennå, da, men vet det er tøft med uvissheten. Trøsteklem fra meg.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 Tusen takk for støtte. Er bare så utålmodig og rastløs nå, tempen min er litt på vei ned så det kan jo hende jeg blør i morra. Tror jeg ringer legen igjen i morra ja. huff, frustrert
Tasselur Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Er du oppe ennå? Hvordan har det gått i morges? Hva ble testen og hva ble tempen? Forhåpentligvis ikke noe tegn til TR, håper jeg. Er veldig spent på hvordan det går med deg.. : )
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 Tok cb og den var positiv, men svakere enn den var på søndag-mandag. Tempen er akkurat den samme som i går. Ingen tegn til tr. Huff nå gir jeg opp- blir ikke klok av dette. Skal være barnevakt et par dager nå for en 6 åring og en 9 åring, så da får jeg litt andre ting å tenke på. Kanskje det hjelper å få tankene over på noe annet. Går det til hellvete så gjør det det og går det bra så går det bra- er jo liksom ikke noe jeg får gjort enn å gå å vente. men håpet ligger jo her selvfølgelig. ;-) Ha en god dag=) Klem¤
Tasselur Skrevet 18. oktober 2007 #18 Skrevet 18. oktober 2007 Så lenge du har positiv test, høy temperatur og ingen tr så lover det jo uansett veldig bra, da! Er vel som du sier, må smøre seg med tålmodighet og vente og se. Men det er jaggu ikke lett! Kanskje ikke så dumt å få andre ting å konse om noen dager, nei... Satser på at tr holder seg unna og at dette går bra! Legen min ringte i dag. Jeg tok noen tester denne pp for å sjekke at jeg har el. (Det vet jeg jo at jeg har, har tross alt blitt gravid to ganger i sommer.) Prøvde nemlig å spørre legen min om 8-9 dagers lutealfase var for kort, og hun ville ikke gå med på at jeg hadde 8-9 dager engang. Hun definerte det til 14 dager... Så da ble det litt blodprøver, og jeg begynte å tempe. Så nå har jeg fått henne med på at jeg faktisk har kort lutealfase, og hun skulle høre med gynekolog om det hadde noe å si. Det jeg vil vite er om så kort lutealfase er et problem, sånn at jeg kan forholde meg til det. Hun skjønte omsider det... Men nå har jeg jo et godt håp om at du faktisk har fått det til, da, og et lys levende eksempel er jo mye bedre enn all verdens eksempler! : )
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 Rart det der med leger, snakka litt løst med en jeg kjenner som er gynokolog og sa jeg hadde kort lutealfase bla bla bla, men han trodde ikke på meg, mente det var el testene som slo ut positivt alt for sent og at de testene ikke er til å stole på bla bla bla.... Men jeg VET at jeg har kort lutealfase. EL-tester, EL-smerter, EL-slim og tempstigning blir jo litt vanskelig å bortforklare. Hmm...er det liksom veldig skjeldent med korte LF da eller? :-/ Ja, ja, jeg satser nå på å bli ditt levende bevis på at kort LF ikke har noe å si;-)
Tasselur Skrevet 19. oktober 2007 #20 Skrevet 19. oktober 2007 Ja, ikke sant det er irriterende når de kommer og forteller deg at, neida, du har ikke kort LF, det er bare noe du tror?!? Grr, altså, da blir jeg provosert. For som du sier, tester, smerter, slim og temp er ikke mulig å bortforklare. Håper tr ikke viser seg i dag heller! Nå kommer elektriker, jeg må stikke. : )
Tasselur Skrevet 20. oktober 2007 #21 Skrevet 20. oktober 2007 Å, Tittimor, var innom charten din og så... (Kom ikke inn på nettet i går kveld..) Dette var ikke gode nyheter... Uff, er så trist når det ender sånn... Selv om man ikke har kommet så langt så er det likevel drømmer og håp som blir borte. Trøsteklem..
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #22 Skrevet 20. oktober 2007 Uff, ja jeg er så sinnsykt skuffa og lei meg =( Men jeg får bare bite tenna i sammen og prøve igjen....
Tasselur Skrevet 20. oktober 2007 #23 Skrevet 20. oktober 2007 Det er noe dritt når det går sånn, skikkelig kjipe saker.. Ikke så greit å se helt fram til neste EL med en gang heller, husker jeg synes den var ufattelig langt unna. Høres ut som om dere skal igang igjen med prøving med en gang, det gjorde vi også.. Får jo ikke akkurat noe mindre lyst til å bli gravid når man har hatt en positiv test som så blir negativ.. Håper vi begge får det til snart og at den lille sitter godt fast neste gang det skjer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå