Gå til innhold

Permisjon; fri eller arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hjemme har vi denne diskusjonen rett som det er.. Min mann mener ikke at jeg har fri, men samtidig er det ikke det samme som arbeid å ta seg av en liten baby.. Min mann har behov for å hvile seg etter å ha vært på arbeid, mens jeg får ikke tid til å hvile meg.. Han kan ta seg av babyen hvis jeg skal ut på trening eller shopping, men ikke for at jeg skal sove. Han sier da at jeg kan sove på dagtid når vesla sover, men da må jeg jo gjøre litt husarbeid, eller så vil jeg ta meg en matbit og en kopp kaffe, lese i en bok eller noe.. Det er jo rimelig at han får sove om natta i ukedagene når han skal på jobb, men hva med helgene? Har ikke en gang fått ligge utpå litt, mens han har tatt seg av ungen alene.. Dessuten hender det at det kan gå 1-2 dager mellom hver gang han tar et bleieskift på vesla, fordi han da er så sliten etter jobb at han ikke "ser" at hun trenger ny bleie.. Jeg må da, spørre ham om han kan være så snill å skifte bleie..

Uff, får litt dårlig samvittighet nå, han er jo utvilsomt veldig glad i jenta vår, og er flink med henne når han trår til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...