Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 er det bare jeg som syns det er deilig med fri fra baby? det virker som nesten ingen her har barnefri... ikke missforstå, jeg er utrolig glad i ungen min,men har behov for tid alene en gang iblandt..farmoren kommer å henter henne noen timer hver uke og overnatting ca hver 2-3 helg som hun overnatter fra lørdag til søndag.(hun er 5mnd). syns det er så utrolig deilig.slapper av hjemme eller drar ut og tar noen øl sammen med vennen. får så dårlig samvittighet når jeg leser her inne..andre har aldri vært borte fra babyen sin når den er 5mnd..er det galt at jeg er borte fra babyen så ofte??
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg skulle ønske jeg også kunne føle at det var deilig med en tur ut innimellom.. Men, føler ikke behovet for å være uten henne ennå. Orker nesten ikke være borte fra henne.. Hun er 5 mnd hun også. Håper jeg skal bli litt bedre etterhvert, for besteforeldre er veldig villige.. Har passet noen timer av og til for småting, men aldri overnatting. (uten meg da)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Du skal ikke ha dårlig samvittighet synes jeg:) Jeg setter også veldig pris på barnefri. Jeg har to barn. Ei på 4 og en gutt på 4 mnd. Jeg setter utrolig pris på det når svigerforeldrene mine trår til og passer de. Tror faktisk det er viktig og ikke bare være mor.. Men det er jo opp til hver enkelt. Noen liker ikke å være borte fra barna og jeg forstår de også. For meg gir det mer energi og overskudd til barna og ta "fri" innimellom. Jeg har også fort dårlig samvittighet når jeg leser enkelte innlegg her, men nå har jeg bare valgt å overse de. Man vet selv hva som er best:) Du får tenke at du er priviligert som har en som stiller opp og passer barnet ditt og nyt det når du har barnefri. det gjør jeg;)
♥Spirevipp♥ Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Hei, jeg synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for det. Selv tør jeg rett og slett ikke være så lenge borte fra lillegutt så lenge av gangen. Tror det lengste jeg har vært borte fra han er 4 timer...er temmelig sliten, siden jeg da er oppe med han mellom 3-4 ganger i løpet av natten. Synes det er vanskelig jeg...her forrige helg så var vi på besøk hos mormoren og hun tok med seg lillegutt ut på trilletur i regn og vind. Så satte hun han utenfor inngangsdøren UTE i det været....jeg ble helt fortvilet, og tok med vogna inn i gangen. Jeg ville jo ikke hørt om han gråt...føler ofte jeg overreagerer, men jeg er så innmari redd for at det skal skje noe. Er kanskje flere enn meg som har det slik der ute, og skulle virkelig ønske jeg kunne slappe av og nyte det hvis mormor eller pappa`n kunne ha han helt for seg selv en natt eller i hvertfall en hel dag. Må virkelig jobbe med meg selv og bli vant til å overlate mer ansvar til pappa`n og familie...er ikke så veldig lenge til jeg skal tilbake i jobb....uff, gruer meg nesten litt!
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 jeg var første gang borte fra han da han var under 2mnd tror jeg...nesten 2 mnd vertfall..og det er jeg glad for,for nå i ettertid er det mye lettere å la andre passe han..og jeg ELSKER barnefri,og vi har det endel..ikke sånn hverdag,men noen ganger i uka..for både ungen sin del og vår egen..er jo godt med litt tid for seg selv også..
Diva Muffin Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Det hadde vært deilig med fri litt oftere enn jeg får.. Men tviler på at jeg hadde vært komfortabel med at svigermor passet henne. Hun har litt for bastante meninger om hvordan barn skal oppføre seg og reagere, og hvis jenta vår ikke gjør slik, så er det noe feil med henne. Eller vår måte å oppdra henne på Men noen timer nå og da hadde vært nydelig. Desverre er alle besteforeldre for langt unna til at det er mulig.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 godt å høre at dere kunne tenkt dere fri en gang iblandt(føler meg ikke som den eneste lenger) jeg hadde barnefri første gang når babyen var 1mnd,hadde jeg venta så hadde det sikkert vært vanskligere nå oxo.. jeg føler meg oxo veldig trygg på farmoren som respekterer det jeg sier og mener om hvordan ting skal gjøres når det gjelder ungen min.. hi
ariel78 Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 helt enig, man trenger og komme seg ut litt og få slappet av litt.. Jenta mi på 5 mnd har ikke vært spesielt glad i flaske så det har begrenset seg litt med barnevakt mer enn et par timer av gangen, men det går ganske greit hvis pappaen er hjemme.. Detter er andremann for meg, første gangen var jeg nok mye mer stressa hvis jeg var borte, tenkte på om an hadde det bra osv hele tiden, men nå er jeg mye mer avslappet. Vi er tross alt hjemme i permisjon og ser babyene stort sett døgnet rundt så jeg tror det er sunt og komme seg litt ut innimellom!
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Er du alene med henne? Jeg må bare si at jeg syns du er kjempeheldig som BÅDE har muligheten til å få barnevakt, og at du klarer å reise ifra, jeg! Jeg har nesten ingen av delene, derfor blir det så sjelden! Nei, kos deg du, dere har begge godt av det!!
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 hvis jeg hadde hatt noen som kunne passet mine to små så ville jeg GJERNE gjort som deg. Er jeg borte 2 timer alene uten mine to, får jeg samlet litt tanker, og samlet litt energi og da er jeg klar for en ny dag =)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 jeg er ikke alene med henne.men mannen min kommer ikke hjem før hun sover,så jeg har henne jo hele dagen alene.. hi
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg syns du er flink som tar deg litt fri jeg.Man trenger og få litt pauser innimellom og få ladet opp litt igjen.:)Ikke ha dårlig samvittighet og ikke tenk så mye på hva folk her inne sier...Gjør det som funker best for deg og dine .
flashdancepants Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Det synes jeg absolutt ikke er galt. Hadde snupp tatt flaske, hadde jeg vært svupp! avgårde også. Aiaiai, alt jeg skulle funnet på om kvelden så var. Men her er det altså bare pupp som gjelder. Kos deg masse m/ barnefri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå