Gå til innhold

MÅ man ta gu på 6ukers kontrollen???

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg har ikke lyst.. jeg har en kvinnelig lege, og jeg vet ikke hvorfor, men jeg vil ikke at hun skal oppi der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "slapp", hadde en ubrukelig vikar som ikke visste. Men angrer på at jeg ikke sa noe..Det er for ditt eget beste :)

Skrevet

nei det må du ikke..

Skrevet

Jeg hadde ikke gu..slapp så lenge jeg ikke hadde noen plager:-)

Skrevet

Jeg tviler veldig på at legen tvinger deg.. Men de gjør ikke den undersøkelsen fordi de synes det er så gøy å leke med spekulum heller.

Skrevet

MÅ ikke. Men er ANBEFALT. Ta celleprøve og se at alt av morkaken har komt ut og at alt har grodd som det skal...

Skrevet

Er jo ganske vikti pga at man bør ta celleprøve.

Skrevet

Nei det må du ikke. Hadde det kun med nr 1, men det var fordi jeg var sydd masse etter fødselen så de ville sjekke hvordan det så ut der nede. Huff....

Med nr 2 tok jeg en GU etter 3 mnd, fikk satt inn spiral.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når nr 1 var ute, så trykte de bare ut morkaka, og lot det være med det..

Når nr 2 kom, så holdt jordmora på LENGE og pressa og pressa på magen min, (guuuuuud det var så vondt) fordi hun ville presse ut ALT av rester.. Det kom nesten ingenting med klumper og sånn under renselsen denne gang, sånn som det gjorde i forrige, så hun pressa vel ut det som var..

Jeg har ingen plager, stinga er borte, og alt ser normalt ut. Sexlivet har vi begynt på også, uten problemer. Så jeg håper jeg slipper!!

Skrevet

nei det trenger du ikke..

jeg var hos jordmora mi på 6 ukers kontroll, å fik da beskjed om at dette behøvde man ikke, hvis ikke man hadde noe ubehag/vondt.. det har gått mer og mer bort fra dette.

Skrevet

At du tørr å skippe, er du ikke redd for celleforandringer? Det kan føre til kreft om man ikke oppdager det tidlig.

Skrevet

Men du går vel jevnlig til GU sånn ellers? Du vet at man bør gå hvert 3. år? GU med celleprøver er en superenkel måte å forebygge livmorhalskreft på. Så er det lenge siden sist du var så hadde jeg nok lagt meg ned og tatt den prøven. :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda... jeg vet det er dumt og la være. Men...

Jeg slapp og ta gu når jeg var gravid nå da, hun sa det ikke var nødvendig..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

det er sånn ca 3 år og 8 mnd jeg sist tok en... når jeg var gravid med snuppa..

Skrevet

Nei, det må du nok ikke - jeg har ikke hatt gu på noen av mine 6-ukers kontroller...ikke vært snakk om engang.

Skrevet

Da er det desto viktigere å få tatt en nu, for din egen helses skyld.

Det hele er over på 5 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...