jiha Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 "du skal vel ikke hyle sånn under fødselen??" det kan man vel ikke bestemme seg for før?? man aner jo ikke hvordan kroppen eller en selv kommer til å reagere når man aldri har født før? Selvsagt planlegger jeg ikke å skrike med skjer det så skjer det.. og i tillegg kommer det etterpå "mamma sier det ikke er noe vondt å føde!" ARGH!! (dette er fra venner som aldri har født selv heller)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Da merker man godt hvor LITE de vet, og at de har utrolig lite de skulle sagt... hihi...
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ja og forresten: Gleder meg til den dagen DE skal føde... HAHA
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Det er ganske mange som ikke har født før som har relativt urealistiske mål for hvordan er fødsel bør foregå... Poenget er vel at de færreste av oss har vel den minste anelse om hvordan vi fungerer i en sånn situasjon før vi faktisk ligger der! Og for min del var det naturlig å lage litt lyd, men andre har ikke noe behov for det i det hele tatt. Når man er i en fødselsituasjon, så bør det siste man tenker være at man skal legge bånd på seg fordi det ikke ser, eller høres så bra ut ( jeg tror uansett de færreste klarer å legge bånd på seg, om de prøver aldri så hardt..! )
jiha Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 ja men da å sitte å belære meg om hvor teit det er når de på jordmødrene skriker, og dette må jo ikke jeg gjøre og så himle med øynene.. da tar jeg meg selv i å tenke "gleeder meg til du skal føde!! moahaha" hihi
mine små alver... Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Stakkars vennene dine. De kommer til å få seg litt av et sjokk når det er deres tur...
Smulen&Skalken Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Ei venninne av meg sa til meg nå etter at jeg ble gravid. At det er oppskrytt å føde. Det er ikke så jævelig som folk skal ha det til. Grunnen til dette var at hun tok en planlagt abort på sykehus i uke 16, og hun var sikkert neddopa med alt hun kunne få. Siden babyen skulle dø uansett... Må si jeg ble litt provosert da ja.. Men hun skal ikke være der da jeg føder, HELDIGVIS!
jiha Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2007 ja å det er dette jeg prøve å få fram, at man aldri vet før man har vært der selv... så sier de "jeg vil ha sånn fødsel som hu første i første episode i jordmødrene"... og da er det som du sier smurf81, at de har urealistiske mål for hvordan ting foregår, for dette er jo faktisk ikke noe du bestemmer selv....
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tror nok venninnene dine kan bli ganske skuffet hvis de tror at de kan legge opp et eget løp for hvordan deres fødsler skal foregå! Alle vil jo ha "drømmefødsler" som verken gjør vondt eller fører med seg dårlig riaktivitet, drypp, klipping eller revning, og mange er det foruten også, men jeg tror mange av oss som allerede har født noen ganger vil si at det er jævlig vanskelig å planlegge en fødsel! Alle fødsler er ulike, og jeg synes venninnene din har en veldig naiv innstilling til hele greia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå