MissAntrop Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Har vonst i ei tann og nå skal jeg visst rotfylle. Skal til tannlegen i dag og få lagt noe betennelsesdempende på nervene i ranna. Gjør dette vondt?? Jeg er så redd så redd...
* 5 om dagen * Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 nei, det er ikke vondt....det vet jeg, for holder på med det selv. Du kan be om bedøvelse.... en rotfylling er ikke vondt, det er bare tidkrevende og dyrt..... går så bra atte....lykke til...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Alle tror at rotfylling er sikkelig vondt. Det er ikke det. Du får jo bedøvelse så lenge du har vondt i tannen, så borres det ned til nerven, så renses hele kanalen ut med nåler og væske, så får du et betennelsesdempende innlegg lagt i tanna og en midlertidig fylling. Den skal du gå med i opptil 3 uker før det hele blir gjort på nytt igjen, den gangen permanent om du ikke har hatt noe mer smerter. Lykke til.
mam <3 Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Det gikk ihvertfall veldig bra med meg når jeg rotfylte. Ble nesten litt skuffa over at det ikke var vondere. ;P Siden jeg hadde gruet meg sånn.
mam <3 Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Det gikk forresten veldig fort også. Tok ikke mer enn 5 min før tanna var ute.
MissAntrop Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 Tanna var ute?? Skal tanna ut?? Hjeeeelp...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Magicka. Nej, det skal den ikke. Les det jeg skrev. Jeg er tannlegesekretær.
MissAntrop Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2007 Åhh, takk og pris. Men har du erfaring av at pasienter kjenner noe likevel? hjelper det om jeg tar noen smertestillende før timen??
Silker Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg også har gjort det som (S)Tinkerbelle skrev over her.... Fantes ikke vondt i det hele tatt!!! Ubehagelig å ta bedøvelsen bare, men utover det: NO problemo Tar bare litt tid å rense kanalene, så blir lei av å sitte å gape.
* 5 om dagen * Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 om du tar smertestillende før timen, burde du si i fra til tanlegen, kan være det har noe å si med den bedøvelsen du får... får håpe ho tannlegesekretæren(?) kommer tilbake hit, og svarer deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå