Gå til innhold

Hjelp!! Rotfylling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vonst i ei tann og nå skal jeg visst rotfylle. Skal til tannlegen i dag og få lagt noe betennelsesdempende på nervene i ranna. Gjør dette vondt?? Jeg er så redd så redd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er ikke vondt....det vet jeg, for holder på med det selv.

Du kan be om bedøvelse....

en rotfylling er ikke vondt, det er bare tidkrevende og dyrt.....

går så bra atte....lykke til...

Skrevet

Alle tror at rotfylling er sikkelig vondt. Det er ikke det. Du får jo bedøvelse så lenge du har vondt i tannen, så borres det ned til nerven, så renses hele kanalen ut med nåler og væske, så får du et betennelsesdempende innlegg lagt i tanna og en midlertidig fylling. Den skal du gå med i opptil 3 uker før det hele blir gjort på nytt igjen, den gangen permanent om du ikke har hatt noe mer smerter. :) Lykke til.

Skrevet

Det gikk ihvertfall veldig bra med meg når jeg rotfylte. Ble nesten litt skuffa over at det ikke var vondere. ;P Siden jeg hadde gruet meg sånn.

Skrevet

Det gikk forresten veldig fort også. Tok ikke mer enn 5 min før tanna var ute.

Skrevet

Tanna var ute?? Skal tanna ut?? Hjeeeelp...

Skrevet

Magicka.

Nej, det skal den ikke. Les det jeg skrev. Jeg er tannlegesekretær.

Skrevet

Åhh, takk og pris. Men har du erfaring av at pasienter kjenner noe likevel? hjelper det om jeg tar noen smertestillende før timen??

Skrevet

Jeg også har gjort det som (S)Tinkerbelle skrev over her.... Fantes ikke vondt i det hele tatt!!! Ubehagelig å ta bedøvelsen bare, men utover det: NO problemo :) Tar bare litt tid å rense kanalene, så blir lei av å sitte å gape.

Skrevet

om du tar smertestillende før timen, burde du si i fra til tanlegen, kan være det har noe å si med den bedøvelsen du får...

får håpe ho tannlegesekretæren(?) kommer tilbake hit, og svarer deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...