Gå til innhold

Bra søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med en søskenvogn som de er fornøyde med, det blir 1 1\2 år i forskjell på gulla mine=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en søskenvogn som jeg er kjempefornøyd med. Men jeg husker ikke hvilket merke eller modell jeg har valgt. Har bare hatt vognen en uke. Vognen er ikke inne nå så jeg kan ikke se. Jeg som alltid velger noe dyrt fordi jeg tror det betyr kvalitet, har denne gang valgt en "billig" vogn.

Jeg sender deg gjerne noen tips på veien:

Trehjuling er så mye lettere å svinge med enn en firehjuling.

Kjøp gjerne en vogn med hådbremse. En søskenvogn er tung å holde på i nedoverbakker - en håndbremse hjelper da godt.

Kjøp en vogn hvor barna sitter lavt. Noen søskenvogn er så høye - ergo tunge i motvind og kan tippe ettersom det ikke er likevekt på barna. Da toåringen min krabbet oppi en slik høy vogn tippet den over.

Kjøp en vogn hvor ryggene kan settes ned separat. Ikke alltid barna vil sove samtidig.

De fleste vogner har også en vippedel under låret. Denne skal fungere ved å holde små barn oppi stolen slik at de ikke glir ned. Se også om du kan få denne separert. Mine barn har en felles slik vipp. Dette er det eneste negative med min vogn, for minstemann sklir litt ut av vognen. Jeg kan ikke ha vippen oppe for da får 2-åringen vondt.

Er 2 år mellom mine barn.

Skrevet

Graco Stadium Duo! Denne ar jeg og er veldig fornøyd. Lett trille, der eldstemann sitter foran og minstemann ligger bak. Jeg kjøpte med en mykbag til babyen for å ha i starten.

Vogna er kjempelett å manøvrere, veier ikke mye, lett å legge sammen og slå opp. God plass under vogna til diverse. Koster rundt 2500,-.

Anbefales!

Skrevet

Hei,

vi valgte etter veldig mye om og men Phil & Teds vogna hvor du har søskensete som kan settes enten over eller under. Valgte den fordi den virker solid, tar liten plass sammenslått og er enkel å manøvrere.

Det er 17 mndr mellom våre to og vi har nå brukt vogna som søskenvogn i en måned. Er fornøyd, selvom det er en del kompromisser. Jeg er lang (over 180 cm) og synes vogna er litt "kort" for meg, men de som var "lange" var også større og bredere.

Vi brukte vogna til førstemann før andremann kom og var veldig fornøyd med den som trille til eldste. Den er litt trang for baby under - ser at det kan bli en utfordring når mini blir litt større og det er vinter, men det er uansett ikke så lang tid før mini kan sitte mer oppreist.

Vogna er svært lett og veldig god og manøvrere. Så jeg kan trygt anbefale Phil & Teds!

Skrevet

Da tror jeg ikke vi kan velge Phil & Teds vogna, for mannen her i huset er nemlig 1.95 høy, men takk for gode tips folkens...håper på enda flere:)

Skrevet

Vi har babytravel som vi er kjempe fornøyde med.

Mannen min er 1,96 høy og jeg er 1,63 og begge triller denne veldig lett.

Du kan se den på reflex.no eller babyproffsen.se

Vi har to år mellom våre og den aller største fordelen synes jeg er at du kan kjøpe en hardbag til knøttet.

Den er også veldig smal 76cm så den går inn overalt.

Skrevet

Da ville jeg sett på Duowalker Sky fra Easywalker, den er høy og med god plass til å "lange ut" med bena når man triller, den var min favoritt helt til vi fant ut at da ble det veeeeldig trangt i bilen. TFK har også en som er "lang", men den vogna er veldig mye dyrere enn Duowalkeren + at den er tyngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...