Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Spillet Worms går hovedsaklig ut på å skyte og sprenge det andre laget med mark. Se feks hvis du aldri har hørt om det. Jeg spilte dette en del som tenåring, synes det er artig, det er jo tross alt ganske søtt og morsomt med de små markene som vinker "sayonara" når de slipper opp for livspoeng, for så å sprenge seg selv av brettet. Men burde jeg spille det med sønnen min? Han er tre år gammel, og er vel på mange måter normalt robust. Nå for tiden er det jo mange versjoner av Worms, kan jeg kjøpe en som ikke blir så "voldsom" for ham? Noen småbarnsforeldre som har spilt Worms i det siste/har barn som spiller det?
~Roskva~ Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Jeg tror ikke Worms på noen måte er skadelig for barn - spill hvor man skal skyte ting er ikke nødvendigvis voldelige, og de hjelper til med å utvikle koordinasjonen. Worms er et uskyldig spill i så måte. Men jeg lurer på om ikke treåringen din vil synes at det er litt vanskelig å sikte, og sånt? Og at alle valgmulighetene gjør det litt for intrikat for ham? Men det er jo bare å prøve - liker han det, så er det jo greit :-) Jeg har ikke barn selv ennå, men jeg vet med sikkerhet at Worms ikke er et av de spillene jeg kommer til å legge restriksjoner på når min lille venn begynner å spille dataspill...
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Men... de skal jo ikke skyte ting, de skal skyte hverandre... Litt anderledes enn en blink, når den andre marken kommenterer at det gjorde vondt... Ikke for å avfeie deg Roskva, men intensjoner før man blir forelder og praksis når ungen står der og det går opp for deg at dette er et lite invivid som suger til seg ALT, er ofte ikke det samme. Noen som HAR barn allerede som kan/vil svare?
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Har barn, men ikke spillet. Dersom grafikken er veldig barnslig og urealistisk ville jeg kanskje syntes at det gikk an. Men om marken "lider" eller blør på en noenlunde til mennesker overførbar måte hadde jeg droppet det.
Adriansmor med tulla Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 syns det er mye hysteri med disse spillene jeg da.....det viktigeste her er jo kvalitetstid med gutten din.... han er jo såpass liten enda da så han skjønner neppe mye av det og orker sikkert ikke å spille lenge. Har en 7 åring som spiller både gamboy og xbox hn har ingen skyte spill enda og blir ikke p kjøpe noen heller...
Linaria Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Hva? De markene blir sprengt i biter, skutt og satt fyr på, og så kommer du ikke til å sette restriksjoner på det? (Kødder selvsagt) Det spillet er så harmløst som bare det vil nå jeg si. Det finnes nesten ingen spill hvor du ikke på noe vis skal skyte, skade eller drepe noe. Bare tenk på noe så uskyldig som SuperMario, der skal man hoppe drepe både sopper og fugler og det som verre er. For de litt eldre har man klassikere som Colonization, hvor man utsletter hele sivilisasjoner... alt uten at det vises en eneste dråpe blod. Jeg reagerer overhodet ikke på valget av spill. Da reagerer jeg mer på at man ønsker å sette en 3åring til å spille TV-spill.....
*Lenn* :-)) Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tror overhodet ikke at et spill (uansett om man skyter eller ikke) påvirker barnet negativt slik at det blir voldelig i oppveksten. Er vel lenge siden den myten ble avkreftet, eller...? Men når vi introduserte spill og data for sønnen vår første gang, var det med kjempefine dataspill. Jeg anbefaler på det varmeste "Josefine"-spillene fra Pinjata, samt "Lek og lær"-spillene. Finnes for de ulike alderstrinnene og er utrolig varierte og inneholder mye spennende og lærerikt. Alt fra tall, bokstaver,farger, koordinasjon, valg, antall, mengde og spenning....etc etc. Plusset er jo at han blir en kløpper foran dataskjermen En fordel nå som det er dataintroduksjon fra 1.klasse Kos dere!!
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 her spiller 4-åringen spill fra nrk sine barnesider og favoritten er "hvem har bæsja", og klikker seg inn på alle de sidene som finnes der. men syns ikke det spillet du nevner høres så farlig ut. Nå har jeg også den tro at man blir ikke helt ødelagt selv om man spiller ett skytespill. Det er heller den holdningen barnet møter i hjemmet som er med på å forme barna. Barn leker jo cowboy og indianer og skyter hverandre....... så er vel bedre at de skyter marker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå