April76 er på overtid! Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har bestilt sydentur til Tyrkia den 5 juni. Da er mitt lille nurk ca 4 mnd.... Jeg har vært i Tyrkia flere ganger men kun i September. Det er jo rimelig varmt der nede da, lurer på om det blir ca like varmt i juni eller om det da er enda varmere? Har vært mange forskjellige steder i syden, men liker meg spes i Tyrkia, Gran Canaria er drepende varmt så det er uaktuelt. Dette er første gang jeg reiser med baby...noen som er erfaring med dette som kan gi noen gode råd?
***lilli*** Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Vi var i tyrkia då jenta vår var 5 mnd, i september. Eg syns det var eit ideelt tidspunkt å reise på. Då fullamma eg fortsatt, så eg følte meg trygg på at ho fekk i seg det ho trengde av næring og veske, utan at eg måtte bekymre meg for bakteriar o.l. i maten. Dessutan fann ho lett roa saman med oss på solsenga. Under parasollen, sjølvsagt. Ein må berre passe på at babyen ikkje blir for varm. Dei skal ikkje vere i direkte sollys. Veit ikkje korleis temperaturen er der i juni, men kan ikkje tru det blir forferdeleg varmt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 jeg vet ikke jeg, men vi har også veldig lyst å dra til våren/sommeren 08.. men jeg har termin i slutten av januar.men vi venter heller litt, ser for meg at den ungen kommer til å svette ihjæl... er jo fryktelig varmt i syden på den tiden da, holder jo på å stryke med selv ) Hehe, neida jeg har jo ikke no erfaring da.. så håper du får noen bra svar..
April76 er på overtid! Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 Takk lilli for svar, da finner jeg nok roen på å dra. En må jo selvsagt ta mer hensyn med en baby enn større barn. Men så lenge en er obs på tingene selv så tror jeg også nok at det vil gå bra
Phantom´ Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ta en titt på reisedebatten på dinbaby. Der plier det ofte å komme opp tema som å reise med baby. Har selv vært mye på farten med de aller minste. Vært i Roma, Egypt, og Hellas før 6 mnd. En deilig tid å reise på da barna ikke krever spesiell mat, ikke fyker rundt og spiser sand eller får i seg andre muffens bakterier, sover ganske mye, så mor og far kan kose seg litt i solen... God tur, det blir sikkert veldig deilig!
canutten Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har reist endel med første man og har bestilt tur til Italia når nummer to er 3 mnd. Min erfaring er bare positiv!! var litt bekymret før jeg dro men helt uten grunn! Her følger noen tips: ta kontakt med flyselskapet (ikke charter byrået, finn ut hvilket flyselskap som brukes og ring dem direkte) si i fra så fort som mulig at du har med liten baby og BESTILL kurv og plass forann!! vi fikk tips om det og sønnen min sov hele flyturen i en kurv på veggen mens vi hadde gooood plass til bena! senere når han ble eldre var det også perfekt å sitte der for da kunne han være litt på gulvet. husk skift til flyet! trykket gjør noe med magen! kabooom sier jeg bare... og ikke sats på at det ordner seg på flyplassen!! vi kunne rusle forbi 7 andre babyer som ønsket seg den samme kurven. det koster et par hundrelapper men redder hele turen. Ta med en sarong ekstra det er fint å lett å henge over vogna for å skape skygge (fra kalesje til håndtak så det blir luftig). parasoll ble bare tullball, for da må du hele tiden følge med hvor sola er... lån en gammel vogn som ikke er sort hvis din er det...blir fort litt hett inni der... ta med et par slitte tskjorter i stor størrelse, de er luftige og ledige, de trenger ikke mer. Ammer du så tilby OFTE, de trenger mer drikke. og fyll på dobbelt med vann til deg!! jeg drakk hele hele dagen.. Ta siesta på rommet i de varmeste timene, godt for begge. Finn litt skygge på stranden eller bruk penger på solseng! må ha skygge og de er fine å amme i. legg barnet i pysj i vogna om kvelden så kan dere gå ut å spise, da er det bare å flytte over eller sove videre der når dere kommer hjem. ta med bæredings, noen steder er det mye trapper, dessuten kommer kanskje ikke vogna først ut av flyet...hvis i hele tatt.... la babyen bade! det er moro og ikke farlig! send babyen til vellvillige gamle damer på nabobordet så kan du spise i fred..:0) Det er det jeg kan komme på! ingen sak! husk å kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå