Gå til innhold

Jeg har aldri hatt en gynekologisk undersøkelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv ikke etter sønnen min ble født for 3 år siden..Nå er jeg i uke 28 og tenkte det hadde vært greit med en? Jeg er 25 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar ikke gu når du er gravid så langt - men du kan jo alltids sjekke etter fødsel. Ved 6 ukers etterkontroll.

Skrevet

Det er lurt å ta celleprøver hvert 3. år når man har blitt så gammel som du. Jeg måtte koniseres når jeg var 23 pga celleforandringer, begynte å gå jevnlig på GU fra jeg var 21 år.

Skrevet

hadde min første GU som 16 åring jeg! skulle ha p piller... På tide å begynne med celleprøver ja :)

Skrevet

syns dt hørtes rart ut at du ikke har hatt noe GU når du alt har født en gang,

jeg tok celleprøver og slik når jeg var 16 uker på vei oxo fikk jeg sjekk 6uker etter jeg hadde født, hvis du ikke har fått slik oppfølging syns jeg ærligtalt du skal klage, di skal jp ta klamydia tester osv for å vite om du kan føde normalt oxo, var hvertfall den beskjeden jeg fikk..

Skrevet

Etter 6 ukers kontrollen med sønnen min var det en vikar der istedet for fast legen min.Han mente det ikke var nødvendig med GU. Joda jeg har tatt klamydia test og diverse blodprøver. Men skal innrømme at jeg vil ha en GU nå...Men er det for sent altså?

Skrevet

signerer JoSoMamsen, jeg har også tatt konisering. Hadde det ikke celleforandrigene blitt oppdaget, kunne det fått fatale følger.

GU er viktig.

Skrevet

Nei det er ikke for sent. Men i Norge blir alle som er 25 år innkalt til GU nå, det er noe alle må igjennom, så synnest det er rart du ikke har vært på det

Skrevet

man blir vel ikke innkalt, men man får brev i posten om at nå er det på tide å begynne med regelemessige GU :) det fikk jeg, og det fikk søsteren min i fjor før hun fylte 25.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...