Gå til innhold

Er jeg hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tok ferge her om dagen, og der var det en annen barnefamilie, med en baby på 8-9 måneder. Hun måtte jo underholdes, og foreldrenes oppfatning av underholdning var å holde henne etter beina og "vippe" henne opp og ned. Det så temmelig brutalt ut... Det var flere som reagerte på dette, men ingen sa noe. Typisk norsk. Men burde noen sagt noe? Eller er dette "normal" lek med babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte babyen det da? Hvis hun skratta og lo, er det vel ikke noe problem? Hylgrein hun derimot, var det neppe særlig stas...

Skrevet

Hun sa ingenting. Hun kunne jo være en stille baby, hørte ikke noe særlig babling fra den kanten.

Skrevet

Kanskje litt hysterisk. Her er det også veldig stas med både å henge opp ned og bli vippet. Men det er jo til en viss grad på hvor voldsomt det skal være. Og ikke mer enn litte gran.

Skrevet

Uff, nei det hørtes ikke noe særlig ut, men sikkert ikke farlig dersom det bare gjøres en kort periode. Vi gjør iallefall ikke dette.

Skrevet

en skal aldri holde en baby opp ned etter beina!!! Du kan ta tak rundt hoftene og holde babyen opp ned, men ikke etter beina!!!!1

Skrevet

Vi ble faktisk anbefalt å gjøre dette med mini, så lenge han ikke protseterte, av kiropraktor når mini bare var 2 mnd! ;-) Var veldig bra for å tøye ryggen vist nok, heldigvis elsker mini sånn lek og herjing så han har ikke noe i mot at vi holder ham opp-ned etter bena (altså holder om lårene/hofteen hans ikke føttene!) av og til.

Skrevet

Jeg tror vi konkluderer med at jeg er lettere hysterisk! ;)

Skrevet

Hehe... Du hadde nok fått hjertet i halsen om du så min mann i aktiv lek med ungene, han herjer skikkelig med dem, vet om flere venninner som reagerer litt på dette, men han har full kontroll og ungene elsker det og i følge fysioterapauten min er det vist bare bra for ungene å bli skikkelig herjet med i forhold til balanse, kordinasjon osv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...