milla-lilla Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei damer.. var på en sånn rutinemessig kontroll hos fastlegen min igår. er (23 uker på vei) regnet med alt var i orden-lite bryderi(foreløpig rundt garviditeten) og får da beskjed om at urinprøven gå noe neg resultat. HAn satt meg opp på neo glyco-test(tror jeg det het) om 6 uker. men er ikke det lenge å vente OM de antar svangerskapsdiabetes. håper de ringer idag OM det skal være tilfelle at jeg har det.. Noen som vet hva som skjer videre da...? *skrekk og gru* ikke meningen å male fanden på veggen-men er alikevel mye annet man tenker og beskjymrer seg litt over da.. takker for evt svar )
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Min venninne hadde fare for svangerskapsdia. med begge sine barn.. Hun er livredd for alt som heter sprøyter og nåler..men slapp unna det og klarte og kontrolere blodsukkertet sitt ved kost. Så pass på hva du spiser;-) Kanskje du fikser det selv du også.. Lykke til..
milla-lilla Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 tusen tak for svar. ringte legekontoret idag-må vist vente noen timer til for svaret. er jo glad i det søte jeg da-men må jo klare å kontroere meg litt mere for lille jenta "der innes" sin skyld ) hater nåler og sprøyter selv-men må kanskje avvente før jeg blir hysterisk iallefall *ler* hadde kanskje vært værre med svangerskapsforgiftning.-må man vel føde tidligere og sånn.. dette KAN man jo greit kune leve med med litt ekstra tilpassninger-virker det som.. )
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Må bare si at sprøytene som man må ta hvis man får svangerskapsdiabetes, som ikke reglueres bra nok med kosthold, ikke er farlige i det hele tatt. Jeg utviklet selv diabetes før jeg ble gravid, men under graviditeten måtte jeg begynne med insulin. Du får alt ferdig i en "penn", hvor man bare skrur opp til riktig dose og setter på en liten spiss med en nål som hverken er tykk eller lang. Det er skjelden jeg merker noe til stikkene, men selvfølgelig så så jeg på det med skrekk før jeg skulle prøve første gang. Ble veldig positivt overerrasket over hvor lite man merket det...
milla-lilla Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 .. grøsser litt på ryggen her. er litt pysete der ja..-men må man så må man.. ) takker for svar:o)
Happy H Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 eg hadde svangerskapsdiabetes de 2siste mnd forrige svangerskap.. etter positiv urinprøve måtte eg ta glukosebelastningstest på sykehuset. da denne viste for høye verdier måtte eg starte å måle blodsukkeret 3 ganger om dagen, før og etter måltidet (altså 6stikk i fingen) gikk på kontroll 2ganger i mnd på sykehuset kor eg snakket med lege og fikk UL for å sjekket at alt va bra m babyen og at ikkje blodsukkeret påvirket den for mye. tok vekstkontroll på kvar UL. heldigvis klarte eg å holde blodsukkeret under kontroll ved å endre kosten. snakket med en ernæringsfysiolog på sykehuset som fortalte ka mat en kunne spise osv.. dersom d ikkje hjelpe med kostregulering får en insulin.
milla-lilla Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2007 tusen takk for svar Happy! man blir jo så beskjymret..godt å høre det er løsninger for alt:o) kanskje ikke noe vits i å male fanden på veggen FØR man har vært på glyco-testen heler da *paranoid jeg..?* *ler* stoler på fastlegen min-så får bare la ham lede meg videre etter testen og.. Takk igjen og lykke til videre selv:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå