MortilMaiken Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg våknet med menssmerter på høyre side i dag. Det er litt kraftige. Men kun på høyre side. Jeg er 29+1 på vei. Jeg var hos jormord i går og alt er jo normalt som hun sier. Men blir jo litt redd da! Noen som har opplevd det samme??
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 jepp, har hatt sånn i mange dager.. kynnere.. eller modningsrier.. kommer å går.. å noen ganger er det mere ubehaglig enn behaglig..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Livmoren som vokser og strekker seg? Den kan jo vokse litt i rykk og napp, så jeg tipper det er det som skjer
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Til to tætterættogslett: Man har ikke modningsrier i uke 29....
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Til Anonym.. jo man kan nok ha det.. Det hadde jeg(i følge lege å jordmor).. Enkelt å greit..
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 anonym: Noen føder i uke 29. Da må man nødvendigvis kunne ha både modningsrier og andre rier såpass tidlig....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 næmen herregud, hun prøver å bli beroliget! Ikke krisemaksimer dette her! De færreste har modningsrier i uke 29! ærlig talt.
MortilMaiken Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2007 hallo nå ble jeg mere engstlig her jeg da men. Jeg tror jeg skal se hvordan dagen blir etter hvert her. Men når man har rirer har man ikke vondt på begge sider da? Er det noen som kan forklarer hvordan rirer kjennes ut?
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 rier merker du, de er vondt, da iler de både i ryggen å magen.. (i allefall sånn var det hos meg) Å så går de i en berg å dal bane, de kommer kraftige å så slapper de av, kommer å går, med jevene mellomrom. Så blir magen stein hard. Etter min opplevelse..
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Kan rett og slett bare være at livmoren vokser. Eller at ungen ligger og presser på den siden. Eller kynnere. Eller at du har ligget på høyre side i natt, og dermed blitt litt støl i musklaturen. Trenger ikke være noen som helst form for rier. Og har du rier, ja, da har jeg forstått at en nesten ikke kan være i tvil om at det er det du har. (Er selv førstegangs, så jeg vet jo heller ikke helt hva det går i) Selv har jeg både press nedover i magen innimellom, mensmurringer, og andre ting som jeg kjenner er ubehagelig rundt om i magen. Men så lenge det ikke er store smerter eller varer ved over lengre tid. Ja da tror jeg du kan ta det helt med ro. Men er du usikker så ta en telefon til jordmor, lege eller føden. Så kan kanskje de svare deg.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Glemte å skrive hvor langt på vei jeg er: er 31+1 i dag.
alines Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Det er heeeelt normalt... Jeg hadde det også fra tidlig av... Det kommer og går.... Når du får rier kjenner du stor forskjell.... Det er ikke akkurat til å ta feil av.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå