Gå til innhold

dere skulle ikke hatt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir så provoset av enkelte av innleggene her, enkelte av dere skulle faen meg ikke hatt barn, tenk å bruke stoff når man er gravid... å sniffe kokain når man har en liten hjemme... å røyke hasj med små barn... nei enkelte av dere har ikke fortjent barn..dere skulle aldri blitt gravide og når dere ble det ha vett nok til og adoptere barnet vekk til noen som virkelig kan ta seg av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Det er noe med å kunne ta vare på seg selv før man setter andre til verden. Tenker spesielt på dere som ikke vil innse at graviditet/barn ikke er forenelig med rusmidler (inkl. alkohol og sigaretter). Det valget skulle dere tatt før dere evt ble gravide. Forkastelig å lese innlegg hvor dere desperat prøver å bagatelisere deres egne handlinger. Innse det; alt som påvirker deg, påvirker barnet ditt.

Skrevet

Regner med du er totalt avholds da, og ikke drikker alkohol heller?

Og rgener med du ser deg selv som en slags guds tjener eller noe siden du har "myndighet" til å bestemme hvem som fortjener hva.

Jeg synes ikke du fortjener å ha barn jeg ;-)

En sånn uvitende mor er ikke bra for noen barn.

Skrevet

jeg er ikke totalt avholds for alkohol, men er jeg gravid drikker jeg ikke. det var heller ikke alkohol jeg tok opp heller men narkotika.

du får bare syns hva du vil du men jeg mener personer som går på stoff ikke skulle hatt barn fordi narkotika kan skade både mor og barn. jeg regner med du syns det er greit å sett en sprøyte heroin når man er gravid, eller røyke hasj men man samtidig ammer barnet....

Skrevet

Selvfølgelig drikker jeg ikke alkohol når jeg er gravid. Noe annet hadde vel vært ganske selvmotsigende?

Skrevet

Nei, for alkohol er jo ikke narkotika :-D

Er det forresten noen som har lagt merke til at man ikke har dette språklige skillet på engelsk? Hmmmm...wonder why.....

Skrevet

snakket jeg om alkohol... men for og ha det sagt alkohol hører heller ikke hjemme under svangerskap...

Skrevet

Hva er det du ikke klarer å koble? Selvfølgelig tar jeg ingenting når jeg er gravid eller ammer, det er det vel ingen her som gjør heller, så hva stresser du for det etter?

Og det er litt forskjell på heroin og hasj, men du som er totalt uvitende vet vel ikke sånne ting!

Selvfølgelig burde ikke heroinmisbrukere ha barn, MEN det å ta seg en uskyldig joint (med HASJ altså...) skader ikke barna så lenge du ikke gjør det foran dem.

Vet om mange oppegående mennesker med bra jobb og normalt sosialt liv som har barn, men samtidig tar seg en liten joint i godt lag, og det er ganske tåpelig å påstå at de ikke skulle hatt barn! Det er vel ingen forskjell på dem og andre foreldre!

For alt du vet så har dine egne foreldre gjort det samme (er fler enn du aner), men naive folk som deg ser vel ikke sånt.

Det som virkelig er skadelig er foreldre som sitter og drikker foran barna sine, det synes ikke jeg noe om, og skal aldri gjøre det selv.

Skrevet

Nei,nettopp, poenget er at du ikke kobler alkohol som narkotika. Alkohol er like mye, om ikke MER narkotika, og er mye mer skadelig for barna i oppveksten. Ingen her snakker om rus blandet med svangerskap, så glem det. Det vi mener er at hvis du er så imot at barn skal oppleve rus i oppveksten, så bør du avstå fra alkohol til barnet er flyttet ut. Noe annet ville vært hyklerisk!

Skrevet

alkohol er et lovlig rusmiddel, narkotika er ulovlig.... men jeg skjønner jeg har truffet spikern på hodet siden du hisser deg sånn opp.

Skrevet

Jeg hisser meg opp over folk som uttaler seg om ting de ikke kan noe som helst om! Tåpelig å lese det du skriver, du har jo ingen kunnskaper eller erfaringer i det hele tatt!

Ja, alkohol er lovlig, men det er kun pga økonimisk politikk, alle rusmiddelforskere sier at hasj er mindre farlig enn alkohol-PÅ ALLE MÅTER!

Kom med noe ordentlig hvis du skal diskutere, dette er jo bare latterlig!

Skrevet

så du mener med andre ord at det ikke gjør noe at en gravid kvinne bruker narkotika.... seriøst det kan du ikke mene...

Skrevet

Skulle tro det var DU som brukte noe her... For siste gang: Gravide kvinner skal ikke innta NOEN narkotiske stoffer, deriblant alkohol.

Det jeg snakker om, kjære deg, er etter barnet er født og ferdig og amme, DA er det ikke skadelig for barnet om mor eller far tar seg en joint i ny og ne i stedet for alkohol, fordi, som sagt, alkohol er mye mer skadelig for barnets oppvekst. You see?

Skrevet

Alkohol (løsemiddel) er mere skadelig for barn enn flere typer narkotika. dvs at narkotika er selvfølgelig ikke bra, men alkohol er faktisk verre. De skadene barn får ved narkotika er ofte reversible, men de skadene barna får av alkohol er varige og oftest mye mere alvorlige.

Hasj er ikke påvist å skulle skade barn i magen (bortsett fra hvis hasjen røykes blandet med tobakk). Tobakk er ikke bra.

Tobakk gir ikke "bare" lav fødselsvekt hos barn. Det jan bidra til hormonforstyrrelser hos barn da de er voksen. Noe som kan bidra til at de blir overvektige fordi at stoffskiftet ikke fungerer som det skal.

Men uansett. En skal ikke røyke, drikke, sniffe, inhalere, spise noe som er skadelig for mor og barn!!!

Skrevet

ok da tror jeg vi har missforstått hverandre... jeg snakket her om ved graviditet og amming... ser flere herinne som gjør dette når de er gravid eller ammer og det syns jeg ikke noe om...

Skrevet

hei dere.. jeg må bare få sagt noe.. jeg er selv i mot narkotika misbruk når man er gravid og har blitt foreldre bare så det er sagt. Men tar gjerne et gl rødvin (nå¨r jeg var gravid og når jeg ammer:)) men uansett poenget mitt er: dere som er så amper på folk som er her inne:::: IKKE KOM INN PÅ DENNE SIDEN VEL!! var bare det jeg ville si..

Skrevet

må da få lov å si meningen vår vi og... narkotika/alkohol/tobakk hører ikke hjemme under svangeskap. Jeg røyker og drikker selv men jeg er ikke gravid. den dagen jeg blir det blir det også slutt på det så lenge barnet er i magen...

Skrevet

selvsagt må alle få si sin mening!! men skjønner ikke helt poenget med å sjelle ut noen her inne. Dette forumet er en side for dere som har/har hatt rusproblemer eller som kjenner noen. Her kan dere støtte og hjelpe hverandre!!!!!!!!!!

Skrevet

uff. ser det er noen her som kommer med den at hasj ikke er like farlig som alkohol. ville bare føye til det at dette stemmer delvis. hasj trenger ikke være like farlig som alkohol viss det brukes med måte. MEN så må jeg nå også få minne om at det er ganske mye alvoligere i og med det at det faktisk er ulovlig. blir man tatt med hasj og barnet får vite om dette. vil det absolutt ikke være like populært lengre. da vil organisasjoner også kunne bli innblandet dersom dette sjer flere ganger.

Skrevet

Rusmiddeleksperter og overleger har konstantert at de heller ønsker at hasj skal være lovlig enn alkohol, pga skadevirkningene. Eneste grunnen til at det er omvendt er pga økonomi, Norge kan ikke bryte alle import-avtaler av alkohol, det har vi ikke råd til og det ville bare blitt bråk.

Så argumentet om ulovlighet kommer ikke særlig langt, alkohol ER faktisk mye farligere-både fysisk og psykisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...