jentebanden Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Til nå har vi hatt det, men vurderer nå å bare ha en der alle pengene kommer inn, og alle går ut fra. Noen fler som gjør dette, eller er det skikkelig dumt?
**Frøken84** Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 vi har det=0) og det funker kjempe fint for oss. litt enklere å holde kontroll på ting=0)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ja vi har det.. har felles regningskonto men ellers egne kontoer..:-)
Lille nuffe Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Vi har felles konto. Fungerer kjempebra for oss ihvertfall. Vi tjener omtrent like mye og har felles økonomi på alle områder. Det hender jeg føler jeg må ringe kontofonen for å høre hvor mye det står der før jeg drar kortet da.. I tilfelle sambo har brukt det vi har. hehe
Diva Muffin Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ja, vi har egne. Har ikke funnet noen grunner til å ha felles.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Ja vi har hver vår konto, men lønna til mannen min overføres rett til min konto etter lønning. Unntatt et par tusen da som han bruker til småtteri han måtte trenge. Men jeg betaler alle regninger, mat, klær osv osv, så derfor jeg får "alle" pengene inn på kontoen min. Fungerer kjempefint for oss i hvertfall.
jentebanden Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har også egne pluss en felles nå, men det er jo bare styr med overføringer hit og dit. Nå blir det husbygging, og alt vi har spart opp hver for oss går inn i huset. Fremover blir det nok lite sparing, og da kan vi vel evt. spare på en felles sparekonto. Vi vet alltid hva vi begge bruker penger på, og vi bruker utrolig lite penger på oss selv, så det bekymrer meg lite. Han tjener mer enn meg da, for han jobber mye overtid. Da er det jeg som er hjemme med ungene, så syns jeg kan få litt av den lønna jeg også! Tror vi prøver denne løsningen nå, kan ikke skjønne at det skal skape problemer.
trollmamma Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Me har kvar vår konto ( m minibankkort) som alt av penger kommer inn på. Så har me faste summer som blir trekt av dei kontoane inn på ein rekningkonto og ein sparekonto kvar mnd. Det som står igjen på minibank kontoane vert brukt til mat og diverse andre nødvendigheter. Står igjen mest på min konto ettersom det er stort sett eg som handlar mat og ting til barna. Me har alle kontoane på samme nettbank, lett og oversiktlig. Eg styrer alt som har med økonomi å gjere, han er berre glad for å sleppe og stoler på meg (selvfølgeleg) at eg bruker pengane til det beste for familien. Men han har jo mulighet til å være med om han vil, og me diskuterer alltid når det er snakk om store summer og spessielle ting. Synst det fungerar kjempe fint.
trollmamma Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 ps. synst det er veldig greit med kvar vår minibankkortkonto. Greit å sleppe å lure på kor mykje det er på kontoen når ein drar kortet i tilfelle den andre har brukt penger fra kontoen.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har ikke felles konto, men tilgang til hverandres konti og bruker pengene enten det er den ene eller den andre som "eier" dem. Vi er gift, har felleseie og felles økonomi.
Honningmelon Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har egne kontoer, ja. Kunne ikke tenke meg å ha felles. Føler det lir for uoversiktlig.
Mille** Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har felles konto og det fungerer kjempefint, spesielt siden mannen min tjener dobbelt så mye som meg. Hehe...;o)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har felles, og det er så greit. Jeg administrerte likevel alle pengene, så hvorfor ikke ha alt på ett sted. Og så slipper han å stå i butikken uten kort fordi jeg har lånt det.
snirkeline Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har en felles konto som begges lønn går inn på.Betaler regningene rett etter lønna er kommet inn,så ser vi bedre hva vi sitter igjen med. Har også en felles sparekonto som vi setter inn litt ekstra på når vi har mulighet til det.Hvis det skulle dukke opp noe uforutsett. Fungerer veldig greit hos oss.Har hvert vårt bankkort,til samme konto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå