magj Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Skal ikke på stå den sunn, men frukt er jo sunt! Bruker den som pålegg til rundstykker eller som erstattning for ekte waldorfsalat til kalkun eller kylling. Kan også brukes som dessert, og maules! 1 bx kremfløte piskes med litt sukker og evt vaniljesukker 1 pk (sånn pose som du klipper åpning i) Mills lett majones liten sprut sitronsaft alt blandes litt forsiktig valgfri frukt i biter: eple, banan, faste pærer, delte druer, kiwi, annanas Jeg bruker ikke appelsin el sitrusfrukter men det er vel smak og behag. Bland alt inn i kremblandingen etterhvert så det ikke blir brunt. Det skal være mye frukt. Står den til neste dag vil det kanskje skille seg ut litt væske i botn, men sjelden den står lenger hos oss... Kan gjerne ha walnøtter i også, ekstra godt, og pynt med halve nøtter el druer på toppen
Zikosu og William Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 har du dårlig tid kan jeg anbefale lune bjørnebær med krem: kjøp bjørnebær (annen bær eller frukt er også godt,gjerne blande...) varm bærne enten i mikro eller i en kjele med litt vann og sukker, jeg liker også å bruke romessens,men det får bli senere (når jeg ikke er gravid eller ammer...) pisk kremfløten passe stiv og tilsett litt sukker etter smak,husk at bjørnebærene naturell er veldig sure... vil du servere det litt pent kan jeg anbefale å bruke høye vide glass (gjerne dessertglass om du har),sil av saften til bærene (ikke kast den),fyll opp med bær og topp med krem (evt lagvis,men avslutt alltid med krem),ta bærsaften i en kjele (tilsett gjerne litt ekstra hush.saft eller toddy) tilsett bittelitt sukker (1-2ss) og la det koke ned til en litt tykkere sirup som du bare øser over kremen på toppen (fordel å avkjøle sausen litt først...) lykke til og bon appetit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå