Brokade Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Blir så fort flau på hans vegne når vi er blant folk eller venner.. Det kan være at jeg syns han sier noe dumt, at han sier noe som kan tolkes som han er frekk mot meg... dårlig bordskikk.. ol. Er dette vanlig eller...? Vi har vært samboere i 9 år. Kan jo være jeg er litt på hugget... men jeg vet liksom ikke lenger.. Dette er veldig plagsomt siden jeg ofte gruer meg til når vi skal treffe andre... Synes det blir verre når han drikker... Julebord med jobben er spesiellt pyton.. for da ønsker jeg jo at de jeg jobber med skal få et godt førsteinntrykk av han.. men det ender alltid opp med krangling etter fordi jeg syns han har sagt så mye tåpelig... Er redd for at vi ikke skal få nære og tette gode venner pga. at de misliker mannen min...
Mor til et enebarn Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Har du tatt det opp med han da? Kan jo hende han oppfører seg sånn fordi han er usikker - mange som gjør det. Er litt for mye "bajas" for at de skal bli likt... Men, hadde nok følt det som deg om det hadde vært mannen min.
Brokade Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ja.. men jeg føler det er fordi han ikke har antennene i orden rett og slett.. han sier jo ikke dumme ting med vilje.. det er fordi han vet ikke selv at det han sa var teit før jeg faktisk konfronterer han med det etterpå. På julebord er jeg faktisk enig at han kan være usikker.. for da skal han manne seg opp med litt alkohol først.. og da blir det jo bare enda verre.. Nå virker det ut kanskje som at han drikker mye.. det gjør han altså ikke.. bare et par ganger i året.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Tror det handler om at overflaten er viktig. Er han den samme om det er andre der eller kun deg? Hvis svaret er ja, er det jo du som forandrer deg. Håper du har fortalt han dette, aldri godt å ikke være åpen ovenfor den man deler livet med. Gode tanker
Brokade Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 Han er den samme ja... men han kan feks.. skryte litt for mye av seg selv til tider... eller feks. snakke om et tema (feks. jobb) leeenge.. uten om å ta hintet om at de han prater til kjeder seg... Han kan feks. veldig lett begynne å kverulere med andre... og gir seg aaaldri... Føler ikke han skjønner helt selv når det er på tide å gi seg liksom... Jeg kan sende han blikk eller sparke han i leggen.. Vi har pratet endel om det og jeg sier noen ganger før vi skal treffe andre : Nå må du huske å være positiv og gjøre at de føler seg bra.. Det er jo slik man blir likt... at de trives i vårt selskap.. Håper egentlig det er meg det er noe galt med.. at jeg er oversensitiv hehe...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Er det ikke best å få venner som liker mannen din som han er da, eller vil du skaffe nære venner som han må gå på tå hev og passe på hvordan han oppfører seg ovenfor hele tiden? Kanskje dere ikke får flere venner fordi dere ikke ser ut som om dere koser dere ettersom du tilbringer kvelden med å rette på mannen din, og gremmes...
Brokade Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2007 hehe ja... jeg tenker først og fremst på mine nærmeste venninner.. som etterhvert også er i parforhold.. jeg vil jo beholde de få vennene jeg har.. Det er ikke det at de ikke vil være med oss i det hele tatt.. men heller det at vi ikke blir inkludert så mye som jeg hadde blitt som single viss du skjønner.. Men kanskje du har et poeng der...
Bella Swan Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Han er ikke nervøs da? redd for at han skal gjøre noe dumt, siden du følger med han hele tiden. Hadde noen spent meg i leggen under bordet når jeg snakket hadde jeg blitt meget nervøs jeg og. Synes du skal slappe av litt jeg, gi han litt pusterom.
Nemesis Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 stakkars mann...det føles ikke bra å bli konfrontert med dumme ting man har sagt eller gjort. Det går på selvtillitten løs. Hadde en ex som var sånn, som skulle fortelle meg at jeg f.eks hadde snakket for mye eller vært for påstålig. Det var kjempeekkelt! Grudde meg til besøket var dratt, hva får jeg høre nå... La mannen være seg selv. Om du ikke liker ham (i selskap med andre) så får du enten bite det i deg eller dra alene. Synes du han er litt "teit" til vanlig også? Eller er det bare i sosiale situasjoner? Er du litt overopptatt av hva andre synes? Har hans væremåte noe å si for hvor hvordan andre oppfatter deg? Tenk på hvordan han må føle seg når han stadig blir sparket i leggen? Himmel, sånt kan få de fleste til å låse seg sosialt, og det har vel motsatt effekt. Din jobb må eventuelt være å støtte ham, få han til å slappe av, gi positive tilbakemeldinger på som var bra (for det må vel si NOE riktig i løpet av en kveld?).
La Perla Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Det er jo slett ikke sikkert at de andre dere er sammen med synes at han er så teit. Det kan jo godt være at du er den eneste som reagerer fordi du kjenner ham så godt og fordi han er "din".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå