moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 ...kommer, hos dere som ammer? Hvor lenge dier barnet på hver side, sånn ca? Sliter med at Snuppa blir rasende hvis den er litt treg, og da går alt i stå :/ Prøvde å forklare henne at jeg leste i ei bok at hun måtte være tålmodig, men nei )) Ikke ligger hun spesielt lenge på hver side heller, men virker jo som regel fornøyd når hun er "ferdig". Håper hun får i seg nok at "den fete melka", syns ikke hun legger nok på seg...
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Kommer litt an på hvor sulten mini er, om jeg er stresset, hvor mye melk det er osv, men ca 5-15 sekunder? Han dier stort sett i 3-6 minutter, kun ett bryst pr ammestund og han virker mett og god etterpå. Han er en slukhals. Unntaket er natten, da bruker han mer tid fordi han sover når han spiser.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Høres ut som ei lita ei, som vet hva hun vil Det varierer etter hvor raskt jeg selv klarer å slappe av når jeg skal amme. Det har mye å si på utdrivningsrefleksen. Og har man en urolig og sulten baby, blir man gjerne litt stressa, dermed kan det ta litt lenger tid. Det har iallefall jeg merka innimellom. Men ellers tar det vel rundt ett minutt eller noe. Han pleier å ligge en 5-10 minutt ved hvert bryst. Hvis du ikke synes hun legger nok på seg, hva med å prøve å amme litt oftere? Og når hun er "ferdig", har du prøvd å vente noen minutter og prøvd å tilby henne den samme puppen igjen? Prøv å slappe av og ta det med ro, selvom hun blir utålmodig og sint, eller ta en liten pause for å se om hun roer seg, og prøv igjen Lykke til! Klem.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Det går ca 30-40 sek her. Men mest fordi jeg sliter litt med å få ham til å ta puppen, og da blir det litt stress kjenner jeg...Kun en pupp per amming, da er han fornøyd. Viktig å veie jevnlig på hs, der vil de jo se om hun følger kurven sin for vektoppgang. Deilig for deg å vite at alt er greit også, eller om hun kanskje trenger litt ekstra.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ja, vi skal veie til uka, en mnd etter forrige kontroll. Jeg veide henne to uker e 3 mnd kontrollen, og da lå hun helt nederst på hva som er anbefalt vektøkning. Håper det har tatt seg litt opp til uka. Tar noen sekunder/opp mot et halvt minutt før utdrivningen setter igang her også. Men på dagen er det ikke noe problem, for da er det så mye melk, at hun får melk før refleksen går. Verre på kvelden, da er hun mer utålmodig, og trett, og blir rasende tvert hvis ikke hun får noe med det samme. Lik mamman sin stakkars jenta Ellers opplever jeg d samme som flere sier, hun dier i 3-5-7 min vanligvis, men lengre på natta, da kan hun "kose" seg en stund hvis hun ellers har det bra (ikke luft i magen ol) Pleier å bruke nesesprayen når hun er hissig, hjelper som regel
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Jentene våre har bursdag på samme dag ! ) Hos meg kan det også gjerne ta opptil 1 min før refleksen setter igang, og gjett om jenta mi er grinete da! Hun har fått puppenekt for tida også som kanskje henger sammen med det. Noen ganger bruker jeg den nesesprayen før jeg skal amme og setter meg på soverommet for¨å amme og da kan hun ta puppen greit. På natta går det mye raskere og hun spiser lengre også. På dagen kan hun gjøre seg ferdig på bare noen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå