madde på pergo Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg bare lurte på om når i syklusen og hvor ofte dere har sex? Jeg er på dag 12 i syklusen og har hatt sex hver dag siden dag 3. Har det vært "bortkastet" når man tenker på unnfangelse? Eller kan jeg ha blitt gravid så tidlig? Eller er det nå vi må starte å prøve? Wæææ... Dette gjør meg tullerusk! Klarer ikke å konsentrere meg på jobb! Sitter bare å tenker!!!!
Chezka Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg på dag 14 i dag, og vi har hatt sex hver dag siden ca dag 8-9 og vi har ellers sex minst annenhver dag uansett baby-laging eller ikke :-) Føler i grunnen aldri at sex er "bortkastet" (tji-hi) Men såfremt du har såkalt normal syklus på ca 28 dager så er det vel nå det er lurt å starte for alvor. Et par dager før EL, EL-dagen samt et par dager etter EL er lure dager å skaffe seg svømmere. Sædcellene kan visstnok leve i 4 - 5 døgn i livmoren sånn at hvis dere har sex annenhver dag så er du godt sikret (etter det jeg har forstått) Men jeg vet at da jeg var yngre ble jeg faktisk gravid en gang på dag 7 i syklusen, hadde kun sex en gang og ble gravid da. Så ingenting er sikkert når det gjelder dette. Lykke til iallefall!
Hemmeligheten Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ha sex fordi det er gøy og godt ikke fordi du må. Sex annenhver dag i den fruktbareperioden skal holde sier de. Sex er vell ikke bortkastet?
madde på pergo Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 Nei, ikke bortkastet! Men, i forhold til befruktning! Vi hadde sex hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen når vi gikk på prevansjon også vi;)
Fru Anna Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 ville bare dele litt av min erfaring. vi hadde sex hver dag fra og med 5 dager før el og til ca to dager etter el i 9pp. så bestemte vi oss for å ta annenhver dag metoden og jeg ble gravid den mnd. spermets kvalitet skal visstnok være bedre da - mer modent sperm og flere svømmere pr. ml eller noe sånt noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå