Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Begynner nå å bli mektig lei av barnefaren. Dattra vår er 4 år, har vært alene med henne siden hun var 7 mnd.. og ALLTID har det vært noe kluss i forhold til hans ansvar for henne. Lurer på om noen kan gi meg råd til hva jeg skal gjøre? Har allerede vært til familieværn kontoret ( i April ) og han lovet og lovet at han skulle skjerpe seg.. Vi er enige om hver onsdag og annenhver helg. Har ikke hatt henne en eneste onsdag på over et år i hvertfall, grunnen til det er at han har så mye å gjøre ( som jobb, fest osv.. ) Når det kommer til annenhver helg, så er han "flinkere". MEN, ofte så kommer han med den at nei, denne helga har han ikke tid.. han har sååå mye å gjøre og bla bla bla.. Nå har han nettopp kommet hjem fra en uke i syden.. DET har han tid til.. Og han har ikke hatt jenta si på 14 dager ( ikke sett henne engang ) Så helga her er hans, men han KAN IKKE!! dette forekommer ofte, noe jeg synes er veldig frustrerene.. kan ikke planlegge NOE, fordi jeg vet ALDRI om han skal ha henne eller ikke. Er det sååå vanskelig å holde en fast ordning da? alt hadde jo blitt mye bedre da.. men.. Jeg er selv student, og i dag og i morgen er barnehagen stengt, jeg har IKKE høstferie, og kan ikke dra på skolen fordi han ikke har mulighet til å hjelpe meg med å ta henne.. han har ikke tid! Alltid er det HAN, HAN HAN... hva med dattra, og meg?? Kjenner jeg er mektig lei nå.. hva må til for at han skal åpne øynene sine og se at han ikke kan ta alt som en selvfølge? Sånn som til helga nå så hadde jeg og sambo planlagt å reise til Molde.. Men så viser det seg at faren hadde ikke planer om å ta henne.. ( vi fikk ordnet med annen barnevakt, men poenget er jo at barnefaren ikke bare kan komme sånn å ta alt for gitt.) Jeg sa til han, du MÅ ta henne, vi har planer, vi skal reise bort osv... men han bare blei sur å la på røret.. HAN kan komme å si du MÅ ta henne fordi jeg skal ditt og datt, da har jeg ikke noe annet valg. HAN bestemmer med andre ord, å ikke f... om HAN kan ofre noe! Hva skal jeg gjøre? Før så var det sånn at desto mindre han hadde barnet, desto mer måtte han betale.. og da var han skikkelig ivrig, for han skulle ikke betale mer nei.. Er det slik enda? Evt hvilken hjelp kan jeg få til trygdekontoret til dette? Det er ikke det at jeg vil ha mer penger,( han betaler 400 i mnd, resten betaler staten, slik at jeg får minstesats ) men vil gjøre alt for at han skal få opp øynene.. kan ikke fortsette slik! Vi har en plan å følge, som han bryter hele tiden! det er hans barn og... Han har gjeld opp etter ørene så vidt jeg vet, og har 3 barn utenom, som er større ( men som han heller ikke tar ansvar for ) Skal vel ikke gå ut over barna at han har sååå mye å gjøre? Må heller prøve å tilrettelegge dagene sine da, slik at det innkluderer barna og...? Hva skal jeg gjøre...? Noen som har vært gjennom lignende selv? Håper på svar! Hilsen en oppgitt mor
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! For en fryktelig situasjon du er i! Jeg har ikke akkurat noen egne erfaringer om dette (da pappa'n til sønnen min overhode ikke er i bilde, annet enn når han er på besøk hos farmoren sin en uke om sommeren), men bestevenninnen min var i den samme situasjonen frem til datteren hennes var ca 5. Det var ALLTID på hans premisser som du nevner. HAN måtte jobbe, HAN hadde ikke tid osv. Nå var nok venninnen min litt ettergivende i forhold til han -sånn med tanke på at hun godtok nykkene hans til en viss grad, fordi hun måtte jo ha fri en gang! Så det ble til at han faktisk fikk igjennom å ha datteren sin kun når det passet han. Da venninnen min fikk seg ny samboer og et felles barn ble det andre boller! Hun ble skikkelig steil på annenhver helg. Kunne han ikke den ene helgen, så måtte han pent vente til neste helg som var hans. Hun tok også kontakt med foreldrene hans hvis det var noe og de var jo mer enn villig til å ha henne -Faren hadde nesten aldri spurt de om å være barnepike når han var så fryktelig opptatt på "sin" helg??!! Det er klart at det ble mange spørsmål og såre øyeblikk for datteren hennes, men det ble det jo egentlig før og -når hun trodde hun skulle dit og dagen før avlyste han. STÅ PÅ DITT!! Det er lettere å forklare det for barnet ditt når de blir større, tror jeg. Dette er ikke noe DU skal ta ansvar for -det er helt og holdent hans greie!! Hvis han i tillegg har barn fra før som han heller ikke tar ansvar for -er det vel ikke noe å tro og håpe på at han skal behandle dere noe anderledes desverre :-(. Selvfølgelig er dette urettferdig, men jeg hadde IKKE danset denne dansen med han lenger. Ærlig talt, han er voksen! Det må da være bedre for dere å heller forholde dere til andre som faktisk med glede vil ha datteren din. Ang trygdekontoret er jeg 90% sikker på at det fortsatt er slik at man betaler i forhold til hvor mye samvær man har med barna. Der og gikk min venninne i baret, for stakkars pappa'n hadde så dårlig råd, så de gikk inn på en privat avtale. Han betaler MINDRE enn forskuddet fra trygdekontoret -enda han har fått en jobb nå hvor han tjener over 400.000 i året! Fy fa... han er så drøy! Nei, mitt råd er gjør det som er mest praktisk for deg og ta vare på DIN familie Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå