Gå til innhold

middagstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger noen tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, her i huset blir d nok kjedelige fiskepinner i dag, ei uke til lønn=lite penger på konto, noe som fører til at vi prøver å spise av det vi har i frysern, hehe.

Til fiskepinnene har vi kokt potet, brokkoli og thai sweet chili saus

Skrevet

fiskegrateng,poteter,raspede gulrøtter......mmmmmmmmmmmmmm

det skal vi ha i dag :-)

*God middag* ;-)

Skrevet

her blir det gryterett eller lasagne ... har ikke helt bestemt meg enda

Skrevet

I dag har jeg en viss følelse av at det blir Burger King faktisk... Nam nam.. :) Skal på føden på omvisning i dag, så da blir det mat ute etterpå på oss. Kansje det blir en italiensk restaurant.. Men Burger King er jo så deilig.. hehe... *sikle*

Skrevet

i dag blir det grønnsakssuppe...og i morgen er planen å lage fårikål! mmmmmm:)

Skrevet

He,he..tar letteste utvei og tar med meg ungene og besøker mamma i dag:D Hun spurte om vi ville altså...dukker ikke bare opp og forventer middag..;)

Skrevet

Kjøpte en grillet kjylling i går, så i dag tenkte jeg at jeg ville ha en god hjemmelaget Kyllingsuppe, med masse godt oppi og hvitløksbaguetter til:o)

Skal også invitere min far og samboeren på kvelds.

Skrevet

Kålruletter.. mmmmmmmmjammy...

400 gram kjøttdeig

1 1/2 ts salt

1 ss potetmel

3 dl melk

pepper

muskat

12 blad av et kålhode

1. Legg kålhodet i kokende vann noen minutter så de ytterste bladene blir myke, da er det lettere å ta dem av. Løsne bladene fra stilkfestet og ta dem av så de ikke går i stykker.

2. Kok dem i saltet vann i 5-10 minutter. Ta bladene opp og la vannet renne av. Skjær bort den tykkeste midtstilken og avkjøl kålen.

3. Bland først salt i kjøttdeigen og tilsett så de øvrige ingrediensene.

4. Legg en stor skje farse på hvert kålblad. Pakk bladet om farsen og bind rundt med bomullstråd eller fest med tannstikker. Legges kålrulettene tett sammen i form, er det ikke nødvendig med tråd.

5. Kok kålrulettene i kraft eller lettsaltet vann (eventuelt i ildfast fat i ovnen). Kok i ca. 20 minutter til farse og kål er kokt. Ta opp av vannet og la vannet renne av. Fjern tråden.

6. Kålrulettene kan brunes før eller etter koking. Server med hvit, lys eller brun saus til. Bruk kraften i sausen.

Du kan selvsakt krydre kjøttdeigen, og tilsette feks paprika osv... det er kjempegodt...

Skrevet

Kan hende det blir pasta carbonara her i dag gitt.. Hjemmelaget fra scratch selvsagt.

Skrevet

Jeg er hjemme alene, så tror det blir enkel middag. Tomatsuppe med makaroni og hvitløksbaguetter eller pannekaker =)

Skrevet

i dag blir det ostesnitsel, potet, gulrot...

Skrevet

pølsegryte m potetbåter... nam nam

Skrevet

Vi skal ha svinefilét med spekeskinke og jarslbergost inni, stekt i panne. Poteter med god saus til og grønnsaker. Har ikke helt bestemt meg for hvilken type grønnsaker enda...

Skrevet

Her blir det fullkornspasta med hjemmelagde kjøttboller og tomatsaus. mmmm...

Skrevet

hjertesalat stekt i panne med mais. tilsett fløte mot slutten. salt og pepper! kok ris eller potet og ha pølse, snitzel eller filet ved siden av. snadder!!!!! :)

Skrevet

MMMMmm kålruletter er godt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...