elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Lille jenta vår suger veldig på fingrene, hun tar også smokk noen ganger. skal jeg la henne heller suge på fingrene? er det ikke sånn at de oppdager hendene i denne alderen?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er både søtt og koselig å se når de sutter på fingrene sine. Det er jo også naturlig at de putter fingre og hender i munnen, og etterhvert alt de får tak i. Men når det kommer til å suge på fingeren for å få sove foretrekker jeg smokken. Det er mye lettere å avenne nurket fra smokk enn finger. Det er ikke like søtt lenger når man må ha regulering på tenner pga feil tannstilling, og ikke minst er det et problem når man blir tenåring/voksen med denne vanen:)
mamazon <3<3<3 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jenta mi er like gammel, hun vil ikke ta smokk i det hele tatt men klarer av og til å få godt sugetak på tottene. Jeg har egentlig planer om å gi opp smokken hvis hun fortsetter å ta totten. Både jeg og faren (pluss alle mine søsken) var tottebarn, og har ingen dårlige erfaringer med det. Men jeg tror nok alle babyer suger på fiingrene i denne alderen, det er riktig at de oppdager hendene, og det mest naturlige er jo å putte dem i munnen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 min gutt på 8,5 uker sutter på fingrene når han mister smokken..hehe.. er jo så søtt å se på da, smatter i vei.. jeg pleier bare å gi han smokken igjen jeg og han er fornøyd med det.. men om han ikke hadde tatt smokken hadde jeg latt han sutte på fingrene.. mange har et veldig sugebehov:)
*Rutletutt* Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Min jente blir 11 uker på søndag og holder også på sånn - men hun vil ikke ha smokk da...er redd hun skal begynne å sutte på tommelen... Hun har tydelig oppdaget hendene sine, ja. Hun kan stirre lenge på dem mens hun prøver å få dem inn i munnen - så søt, hi hi;o)
Makkapakka Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Min jente på 8 uker begynte i går kveld å suge veldig på fingrene... lå i senga å sugde og smatta. Utrolig søtt å se på! Jeg trodde derimot hun var mer sulten og fikk så dårlig samvittighet for å ikke å gi henne mer pupp! Hun hadde jo allerede spist en god kveldsmat. Jeg var sikker på at hun skulle våkne igjen etter 1-2 timer, men hun sov godt i 5 timer. Dette er tydeligvis naturlig og ikke et autuomatisk tegn på sult?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå