teso6 Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Går i dag over i min uke 17. Har siden uke 14 kunnet kjenne spart og dult, men no kjenner eg ingenting.....! en siste uke, kansje nesten 14 dager uten tegn....hmmm. Er mitt svangerskap nr 3. Er det normalt? Blei så urolig. Reiser til syden på lørdag. Håper på svar..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Det er forhåpentlig vis ikke noe galt, men jeg hadde nå villet kontakte lege/jordmor for en sjekk, slik at jeg slapp å være engstelig. Spesielt siden du skal på ferie. Lykke til!
7up1980 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Heisann Jeg har nettopp gjennomgått det samme selv. Er 18 uker imorgen og kjenner velidig dårlig med liv, kun litt bobbling. Og kjente litt liv første gang når jeg var ca 15 uker, siden det har det vært helt stille. Men igår vår jeg på UL og fikk det svaret som jeg regnet med var grunnen til at jeg ikke kjenner noe, det er fordi min morkake ligger foran. Og da tar det lenger tid før men kjenner skikkelig liv. Kan jo hende at det er det samme med deg da.......... Men ta deg en tur til jordmor og få henne til å lytt på hjertet så er du ihvertfall sikker på at ting er som det skal når du drar på ferie. Hadde jeg gjort isåfall.............for det finnes ikke noe verre enn å engste seg for sånt. Håper du fikk noe trøst i dette...........Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 kanskje babyen har snudd seg!??? Kontakt lege/Jordmor!
Leirha Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Det er visst helt normalt. Jeg kjente også spark fra uke 14, massevis av også, nesten for mye av det gode. Men fra uke 17-18 så ble det plutselig HELT rolig. Jeg la også ut en tråd om hvor bekymra jeg var. Gik hele 3 dager før jeg kjente noe som helst. Jeg styrta jo ned på sykehuset jeg da.. Men der fikk jeg jo nesten kjeft fordi jeg kom til dem og ikke legevakta.. HALLO, prøv legevakta på noe slik... Uansett så fikk jeg ultralyd, og alt stod så eldig bra til. Legen sa at han bare hdde snudd seg litt, og at jeg hadde morkaken foran så det var ikke så lett å kjenne spark og dunk. Og hun sa også at barnet ville ha perioder hvor han var mindre aktisv og jeg ikke ville kjenne noe, og perioder hvor han ble veldig aktiv. Håper det beroliger deg litt ihvertfall, men hvis du er veldig urolig ville jeg ringt fastlegen og forklart problemet, så får du komme inn så de kan registrere hjertelyden i det minste.
teso6 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 tusen takk for flotte svar. Trur eg satser på at alt er bra med den lille. Har allerede sprunget ned dørene hos legen......øhhhh...så satser på at alt er greit:) Føler eg begynner å bli ein vane på tlf hos damene på legekontoret. (det er pga andre ting) Merker det sikkert ikkje fordi eg kjenner så intenst etter...viss eg slapper av så skal ein sjå at den lille begynner å fyre laus med aktivitet igjen:) Kose dere her heime de då, so skal eg slappe av på stranda på Crand Canaria ei veke:) Takk for tilbakemeldingene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå