Gå til innhold

ang egenmeldingsperiode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er nyansatt i en bedrift så går det jo to mnd før man har rett til å benytte egenmelding. Og så kan man ta ut 4 egemeldingsperioder i løpet av 12 måneder, men er det da ansettelsesdato som gjelder for denne 12 månedersperioden, eller er det fra den dato man har lov å begynne å benytte egenmelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egenmeldingsperiodene er vel "løpende" gjennom hele året tror jeg. Hvis du har din første egenmelding etter 4 måneders arbeid, er det etter det man begynner å regne de 12 månedene. Er litt dårlig til å forklare. Har aldri brukt mer enn et par i løpet av ett år, så jeg har aldri spurt direkte om dette.

Skrevet

Skjønner hva du mener, og tror også at du har rett. Har heller aldri brukt alle periodene før, men hadde en tung periode i uke4-10 i forrige svangerskap(som endte i SA) og en idiotlege som ikke ga meg sykemelding da jeg spontanaborterte(var så vidt jeg fikk sykemelding den dagen 'alt kom ut'). Han mente også at det ikke var noe problem å gå tilbake på jobb den dagen jeg var hos legen for å sjekke en liten blødning og han fant ut at jeg var i ferd med å abortere, som om jeg skulle gå på jobb og sitte der og grine resten av dagen....

Skrevet

Hei!

Egenmeldingsperioden er løpende, sånn at det regnes et år fra første gang du bruker egenmelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...