Gå til innhold

Lagt ut for en fra krangle - om kroppsbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så dumt at jeg får helt fnatt av og til.. =( Hvorfor kan jeg ikke se i speilet... Noen som kan legge ut på skravlesiden... NYTT 08:13 11.10.2007

Det andre ser!??!

Altså jeg ser ei småovervektig dame på 26 år.. Jeg har vel aldri vært fornøyd med vekten, men alle andre mener jeg er mer en tynn nok og for tynn til tider.. Men hvorfor ser jeg det ikke!??! Jeg kan handle klær også tar jeg med meg kun for store klær.. Vet hvilken str jeg ofte bruker.., men holder den str opp og tenker.. Neeeeii.. Må nok gå for en str større.. Kommer i prøverommet og alt er for stort..

Da blir jeg litt glad.., men også så vanvittig lei meg og frustrert.. For jeg står da og ser meg i speilet i prøverommet.. Og ser fortsatt en alt for stor dame.. =((

Hva kan jeg gjøre?? Jeg vil ikke gå og føle meg ekkel med meg selv lenger.. Jeg vet innerst inne at jeg langt ifra er overvektig eller ekkel på noen måte.. Men speilet viser meg noe annet.. Og da blir det jo automatisk til at jeg sliter med maten til tider også..=(

Vil være anonym så legger det her.. Vet at det er så sinnsykt tåpelig og føler meg dum..=(

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres egentlig litt ut som meg.

Jeg ble dyttet til legen, og fikk diagnosen anorektisk bulimiker, og er det i perioder. Nå er det en stund siden sist og det er jeg egentlig glad for. Samtidig som det speilbildet begynner å komme tilbake igjen. Jeg hater det, og vet nøyaktig hvordan du føler.

Er nok kanskje ikke til mye hjelp, da jeg ikke er så veldig flink selv.

Mitt problem har vært at jeg prøver å spise minst mulig, men hvis jeg først spiser, putter jeg i meg noe usunt, og får dermed dårlig samvittighet og har problemer med å holde på maten...

I juni begynte jeg et lite prosjekt for meg selv, og det er vel det beste jeg kan anbefale deg. Jeg gikk ned et par kg og inn en del cm bare på noen uker, og det jeg skjønner ikke hvorfor ting skled ut. Jeg må komme inn igjen i den rutinen.

Det jeg gjorde, var at jeg i begynnelsen var overfokusert på hva jeg spiste, og skrev ned absolutt alt jeg puttet i munnen (utenom tyggis.)

Prøvde å spise lite og ofte, laget meg gode og sunne skiver, kjøpte inn masse frukt og hadde lett tilgjengelig slik at jeg ikke skulle spise noe usunt hvis jeg fikk lyst på noe godt, men heller en frukt.

Jeg hadde flere vannflasker i kjøleskapet, da det er mye bedre med vann når det er iskaldt (viktig å drikke masse vann!!) og jeg kjøpte premium juice som er sunt og godt.

Det hjalp meg også som sagt veldig mye at jeg skrev ned hva jeg spiste, for jeg hadde ikke lyst å ha usunne ting på listen min. Jeg ble flink å lage sunne middager (www.matprat.no har en egen side med sunne retter nå) og jeg syns det var gøy å fylle inn på listen.

Jeg er ikke så veldig rutinert på å trene, men jeg prøvde å bli mer aktiv. Var ikke så mye, men litt mer enn vanlig, og bare det hjalp. Det ble synlig også, og folk påpekte det, og jeg var knallfornøyd!! Speilbildet endret seg sakte, men sikkert til å bli den ekte meg, og ikke den småfeite meg (som jeg egentlig aldri har vært.)

Nå har det sklidd litt ut igjen, og jeg må innrømme at det frister å droppe maten og spy opp igjen det jeg spiser for jeg VET jo at jeg går ned i vekt fort da. Men det er ikke verdt det.

Jeg vet at jeg ikke trenger å gå ned så mange kilo, jeg trenger kun å stramme opp. Og med en gang jeg legger om kostholdet og blir sunn, og får bevegd meg litt mer, så går jeg automatisk ned de "oppstrammingskiloene".

Og i lengden er det så ufattelig mye bedre å gjøre det på den riktige måten. Jeg vet det, selv om jeg ikke er så flink til å lære av meg selv. Håper du kanskje kan gjøre det.

Vet ikke om innlegget var til hjelp for deg, men håper du kan høre på noen av rådene mine. Hvis du vil, kan du sende meg en PM.

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...