Gå til innhold

Hvalkjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg være blant de hysteriske gravide, og spørre om følgende..

Jeg var på middag igår og fikk servert en gryte med hvalkjøtt. Jeg spiste noen biter før jeg fikk vite hva slags kjøtt det er, og spiste ikke noe særlig etter det. Det var muligens 6 - 7 biter tilsammen om det var så mye jeg spiste. Det som lå litt i hodet mitt var om det var trygt å spise det, men det meste var jo faktisk at jeg fikk avasjoner mot å spise det fordi det er hval.

Jeg kjente liv i går kveld etter middagen, men har ikke kjent noe idag enda, og han pleier å være ganske aktiv om morgenen. Jeg er 23 uker på vei. Jeg vet at jeg sikkert ikke trenger å bekymre meg, men gjør det likevel spesielt etter at jeg leste at man ikke bør spise det.

Så tror dere at 6-7 biter med hvalkjøtt er skadelig for den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det går helt fint. :)

Er vel mest skadelig i store mengder tenker jeg..

Og babyene har litt sånne roligere perioder innimellom.. Her har det vært bare noen få livstegn i flere dager, men har tatt helt av igjen i går og i dag.. Så aktivitetsnivået går veldig opp og ned. :)

Skrevet

Det går nok helt greit :-)

Grunnen til at man ikke skal spise hvalkjøtt, er at det kan være mye tungmetaller i det. Derfor er det skumlere jo mer du spiser. Men 6-7 biter tror jeg ikke skal gjøre så mye. Og jeg tror i hvertfall ikke at det påvirker aktiviteten til barnet så fort :-)

ååååå, nå gleder jeg meg til å kunne spise hvalkjøtt igjen neste sommer.... det er jo så GODT!!!

(Hvis du fremdeles er veldig bekymret etter at vi her inne har prøvd å berolige deg, kan du jo bare ringe legen eller fødeavdelingen og forhøre deg med dem. Det er det de er der for :-)

Skrevet

Hehe.. Takk for støtten jenter! :) Er nok bare jeg som ble av den hysteriske typen et lite øyeblikk. Jeg som hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle bli det og *vips*.. hehe.. Jeg spiste en kurv med druer isted og da våknet tassen så nå er det mye liv i magen min. :)

Tror vi gravide får litt for mye info om hva som er bra og ikke bra for tiden og det gjør det jo mye lettere å bli hysterisk og fornuften forsvinner ofte som dugg for solen. Det er er jo faktisk bare å bruke sunn fornuft her, så nå har jeg hatt mitt hysteri denne gangen og får ta meg selv i nakken litt her.. haha..

Men uansett takk dere! :)

Skrevet

tror d er verre å drikke brus for å si d sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...