Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Sitter oppe med kløende hals og tett nese...får ikke sove!! Leste et sted at det er forskjell på neseaprayene; noen er trygge mens andre bør man unngå når man er gravid. Noen som vet?
temi & keli Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Saltvannsspray kan du bruke ubegrenset av, mens otrivin fikk jeg av legen lov til å ta en dose av om kvelden, for å få sovi bittelitt..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Funker saltvannsspray bra, da? I så fall er det jo supert!
Fru Lillamum Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 jeg har brukt nesespray i hele svangerskapet jeg. det eneste det er fare for er jo din egen nese. Du blir avhengig og ødelegger slimhinnene dine. Jeg har byttet mellom Otrivin og de andre sprayene. Bedre og få sove og slappe av enn og sitte våken natt etter natt potte tett.
Hanne31 Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har fått beskjed om å ikke bruke otrivin eller andre nesesprayer, bare saltvannsoppløsning. Synes ikke det er like bra men det duger litt iallefall.
BellaSuz Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Det anbefales vel helst saltvannspray når man er gravid, men jeg synes ikke det funker i det heletatt. Føler jeg bare blir mer tett av det. Har hørt at man ikke skal bruke Otrivin i det heletatt, mens i hovedkatalogen for legemiddel er det ikke påvist fare for fosteret ved bruk av otrivin i terpeutiske mengder, dvs, man skal ikke pøse innpå hele tida, men i små doser da. Nødstilfeller kan man vel kalle det:-) Jeg har selv vært plaget med tett nese de siste dagene og har tatt otrivin på morgenen og kvelden, og det holde rfor meg:-) Noe annet hadde ikke funket. Men de anbefaler at man "skyller" nesen med saltvann først for å styrke slimhinnene, og så bruke evt. Otrivin etterpå. Vanlig nesespray tørker ut slimhinnene sies det. (de på apoteket sa iallefall dette) Tror ikke det er noe farlig for babyen om du tar litt nesespray hvis det er det eneste sonm hjelper. Er vel bedre det enn en potte tett og sur mamma;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå