Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med dette ? Mener jeg har lest en plass at man ikke skal gå med høy feber over lang tid, fordi det kan være skadelig for babyen. Er blitt skikkelig forkjølet og full av feber, får ikke feber under 39 tross at jeg har tatt mange paraceter siden i går ettermiddag/kveld. Lurer på om jeg skal ringe legevakta men er litt redd for å virke hysterisk. Er 36 uker på vei.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Synes også jeg har lest det, så synes du bør ringe for sikkerhets skyld... Ikke for å skremme deg, det er ikke meningen, men jeg tror jeg ville hørt med noen som vet det bedre enn oss. Og du er IKKE hysterisk, det er jo forståelig at du blir nervøs, det er jo ikke deg selv du tenker på,men barnet ditt, og det forstår de på legevakten :-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Hei igjen, jeg slo opp i boken min og sjekket det (ville jo helst ikke skremme deg!), så her er riktig fakta: "Det er en liten risiko for at en høy temperatur, la oss si over 39 ¤C, i de fire første månedene i svangerskapet kan skade fosteret. Den mest kritiske fasen er i den tredje og fjerde uken etter befruktningen." Det står videre: "Det later ikke til å være noen risiko for alvorlig skade på fosteret ved høy feber på noe tidspunkt etter den 16. uken av svangerskapet". Så da er nok du og barnet ditt trygt :-) God bedring!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for svar Darla :-) Feberen holder seg fremdeles høy men da vet jeg at det ikke er farlig. Skal ringe til allmenlegen min å få en time hos han idag, siden jeg antageligvis har fått bihulebetenelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå