Gå til innhold

Noen våkne med peiling????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet, og måtte ringe telebank for å sjekke om lønna var på plass! Det var den, MEN jeg har fått ca 4000 utbet, mot de normale ca 15000! Ergo et STORT problem!!! Det jeg lurer på er om noen her har greie på fødselspenger og sånn.. Er sykmeldt, har vært det leeenge, men har fått lønn som normalt hele vegen. Untatt nå da selvfølgelig.. Skal gå ut i perm den 29. og håper jo at jeg får litt mer ganske fort! Hvilken dato er egentlig utbet.dag for fødselspenger, og er det så at man får det for den mnd man går ut i perm??

Heeelt grønn jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du skal ha normal lønn så lenge du er sykemeldt. Har du husket å sende inn sykemeldinga di til arbeidsgiver?. Ring arbeidsgiveren din i mårra, så får du sikkert retta opp feilen:-)

Når du går ut i permisjon får du inntil 6G (tror jeg) - ca 360.000.- dekket av folketrygden (NAV). Tjener du mer enn dette er ikke arbeidsgiver pliktig å betale deg mer enn 6G, men mange arbeidsgivere betaler normal lønn allikevel. Om du får lønn utbetalt fra arbeidsgiver (80 eller 100% - alt etter hva du har valgt), eller om NAV betaler deg, har du krysset av på kravet om fødselspenger, som du har sendt NAV. Dersom arbeidsgiver betaler deg, får du lønn på samme dato som tidligere. Ellers tror jeg NAV kjører trygdeutbetalinger den 20. hver mnd, men ring og hør for sikkerhets skyld, dersom du skal ha utbetalt av dem.

Mvh

Gry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...