lillespirenmin Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er 34 uker på vei. Begynte å bli kvalm da jeg la meg, dette har jeg vært litt før også,men pleier å gå over. Det ville det ikke i kveld, og jeg stod opp for å se om det gikk vekk. nå har jeg kastet opp ett par ganger,det er helt brunt og synes jeg ser litt blod i det. Er det grunn til bekymring tror dere? Eller er dette bare helt normalt? Har ikke kjent noe bevegelse de timene jeg har vært oppe nå, men kan jo være han sover da. Tenkte jeg kansje skulle ringe føden og høre, men har ikke lyst å ringe for "ingenting" heller... Noen som har noen tanker/erfaringer?
Yanza Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hvis du prøpver å spise eller drikke noe søtt, så bør du kjenne bevegelse. Hvis du ikke gjør det, så hadde jeg heller ringt, hvis det var meg. Antakelig er det ikke noe, men det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:-)
Jorunn79 m/ jente i magen Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Hvis du er bekymret bør du ringe føden.... Jeg har vært kvalm hver kveld/natt de siste ukene.. fikk beskjed at kvalmen kom grunnet jeg var utslitt... etter jeg gikk ut i permisjon har jeg kun vært kvalm 1 natt (så det stemmer sikkert at jeg var sliten). Har i tillegg begynt å bruke tyggetabletter mot halsbrann/sure oppstøt... disse hjelper meg å få sove - noe som igjen fører til at jeg ikke er så sliten... Dermed mindre kvalme!!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har det sånn noen netter innimellom nå. Spurte her inne og på DiB, hvor svaret var at jeg burde ringe føden pga svangerskapsforgiftning... Ringte jordmor og var på sjekk i går. INGEN tegn til svangerskapsforg. Hun sa at det er veldig vanlig når man passerer uke 30. Det kan komme av at man er sliten, stresset, tegn på for mye aktivitet hos mor, eller rett og slett at ungen klemmer på noen involler som gjør en kvalm. Sjekk selvfølgelig etter liv, kjenner du ikke det snart, ville jeg sjekka. Men ellers er det flere tegn som skal til ved svangersk. forg. Ofte får man hodepine i tillegg, man har vann i kroppen osv... Lykke til!
KristinGE Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Har vært kjempekvalm og kastet opp et par ganger de siste ukene, har sjekket det meste tror jeg, men det er utslitthet..Så nå er jeg sykemeldt. Ikke bekymre deg, men ved kvalme er det lurt å få sjekket urinprøve og blodtrykk for å utelukke svangerskapsforgiftning (ikke fordi noen antar at du har det, men for å utelukke). Det er ikke noe som heter å ringe for "ingenting", og jeg fikk "kjeft" av min jordmor for at det var så unødvendig av meg å vente med å si fra
lillespirenmin Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 Hei dere, takk for svar. I det jeg la meg i går, fikk jeg et lite dytt innenifra, og sovnet tvert:) I dag er det full action igjen, så alt er bra. Var nok bare "vanlig" oppkast, men man blir så bekymra der en går med struttende mage midt på natta og kjenner at alt nesten er galt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå